آغاز عملیات پیوند باغات کنار در لارستان


آغاز عملیات پیوند باغات کنار در لارستان

ضیافت از آغاز عملیات پیوند باغ های کنار در شهرستان لارستان در نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

«مجتبی ضیافت» با بیان اینکه عملیات پیوند زنی در باغات کنار لارستان معمولا در اردیبهشت ماه انجام می شود، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ارقام کریکت بال (بمبائی، هندی، موریتانی) به عنوان پیوندک و ارقام وحشی بعنوان پایه استفاده می شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان افزود: معمولا بذر کنار وحشی در باغ کاشته شده و پس از یک تا 2 سال برروی آنها پیوند زده می شود، این عمل موجب تکثیر گونه های بازارپسند و تسریع در میوه دهی گیاه می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان لارستان با دارا بودن هفت هکتار باغ کنار مثمر، سالانه 55 تن میوه کنار تولید و به بازار عرضه می کند، اظهار کرد: گیاه کنار از زمان های دور برای مردم لارستان شناخته شده بوده و علاوه بر استفاده از میوه آن که سرشار از مواد قندی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است از برگ آن که سدر نامیده می شود نیز برای شستشوی سر استفاده می کنند.

ضیافت عنوان کرد: سایر مصارف کنار، استفاده از برگ و سرشاخه جهت تولید علوفه دام، تولید عسل کنار، آبمیوه، شکلات، پودر میوه، شربت، شیره میوه، مربای میوه، چیپس میوه است، علاوه بر این کاشت درخت کنار در جهت بیابان زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی شیبدار حائز اهمیت است.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس