سلام مساجد به میهمانان خانه خدا


 سلام مساجد به میهمانان خانه خدا

پاکیزه کردن مساجد در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، بهانه خوبی برای رهایی از گناهان و آلودگی های باطن است، زیرا که سزاوار است، پاک و طاهر به میهمانی خالق هستی برویم و به دور از هرگونه آلودگی و گناه، میزبان میهمانان خانه خدا باشیم.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه ماه میهمانی خدا، مومنین با زدودن غبار از خانه های خدا، این مکان های مقدس را برای عبادت میهمانان خانه خدا در ماه میهمانی آماده می کنند.

با توجه به آیات و روایات، در مورد قداست خانه خدا در هرجا و به هر صورت که باشد، به قدری است که پاکیزه نگه داشتن و غبارروبی و نظافت آنْ یک تکلیف اخلاقی و شرعی برای همه ایجاد می کند.

در برخی از احادیث، بر ضرورت و اهمیت پاکیزه ساختن مساجد تأکید شده است که می توان با مطرح ساختن آنها، یک بسیج عمومی از مؤمنان را برای مشارکت و بهره گیری از این پاداش بی پایان الهی انتظار داشت.

در روایتی از حضرت رسول (ص) آمده است:

«کسی که مسجدی را پاکیزه کند، خداوند برای او پاداش آزاد ساختن بندهای را منظور میکند»

کسی که به پاکیزه ساختن خانه خدا مبادرت می ورزد، نزد صاحب این خانه، همان که به پاکیزگی امر نموده و نظافت را دوست دارد، اجر و پاداشی خاص دارد.

غبارروبی و پاکیزه کردن مساجد در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، بهانه خوبی برای رهایی از گناهان و آلودگی های باطن است، زیرا که سزاوار است، پاک و طاهر به میهمانی خالق هستی برویم و به دور از هرگونه آلودگی و گناه، به غبارروبی دیوارها، شستن فرش ها و حیاط مسجد، گردگیری محراب و منبر بپردازیم.

مساله بهداشت هم مانند سایر مسائل رویکردها و مراحل مختلفی دارد که از آن جمله بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت خانه، بهداشت محیط کار و غیره است، اما یکی از مهم‌ترین ابعاد بهداشت که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و به همت دستگاه های فرهنگی و امنای مساجد طرح و مورد توجه قرار گرفته است، موضوع بهداشت مساجد است که همه ساله مومنین در آستانه ماه مبارک رمضان با عطرآگین و خوش بو کردن مساجد، خانه های خدا را برای یک ماه عبادت و بندگی آماده می کنند.

در ادامه تصاویری از غبارروبی مساجد در روزهای پایانی این ماه را به تصویر کشیده‌ایم.

 سلام مساجد به میهمانان خانه خدا

 سلام مساجد به میهمانان خانه خدا

 سلام مساجد به میهمانان خانه خدا

 سلام مساجد به میهمانان خانه خدا

 سلام مساجد به میهمانان خانه خدا

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید