دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان کلاس درس مشترک برگزار کردند


دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان کلاس درس مشترک برگزار کردند

شیراز-ایرنا- نخستین کلاس درس مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی که با عنوان یادگیری مشارکتی مجازی(Virtual Collaborative Learning) از آن نام برده شده برای دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی درسدن آلمان در مرکز آموزش های مجازی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، عضو هیات علمی بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و هماهنگ کننده تیم مجازی این دانشگاه اظهار داشت: هدف از برگزاری این کلاس، ترویج دیپلماسی علم و فناوری، توسعه هم افزایی و همکاری های بین المللی دانشگاه شیراز با دانشگاه های برجسته جهان و ادامه توسعه تعامل خلاقانه علمی مشترک با دانشگاه صنعتی درسدن آلمان است.
قاسم سلیمی افزود: این دوره با شرکت 15دانشجوی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد از دانشگاه شیراز و 15 دانشجوی تحصیلات تکمیلی از دانشگاه صنعتی درسدن آلمان برگزار شده است.
وی بیان کرد: مدیریت تدریس این دوره بر عهده پروفسور اریک شوپ، استاد و صاحب کرسی مدیریت و انفورماتیک دانشگاه صنعتی درسدن است و تا پایان نیمسال دوم تحصیلی سال جاری ادامه دارد.
سلیمی ادامه داد: محتوای درسی این دوره که به صورت مجازی و آنلاین (برخط) است از قبل ضبط شده و همزمان ارایه می شود.
این استاد دانشگاه شیراز گفت: بر اساس برنامه ریزی آموزشی صورت گرفته در طول برگزاری این دوره، دانشجویان در قالب گروه های پنج تا شش نفره (مشترک) از هر 2 دانشگاه تعیین می شوند.
سلیمی افزود: در انتهای این دوره و در پایان نیمسال دوم تحصیلی سال جاری، با حمایت مالی موسسه DAAD و دانشگاه درسدن، تیم ایرانی به نمایندگی دانشگاه شیراز برای ارایه دستاوردها و تعامل رو در رو با تیم های مجازی بین المللی و کسب تجارب بیشتر در یک سفر 10 روزه عازم آلمان و دانشگاه صنعتی درسدن می شود.
بنا به این گزارش مدیریت برگزاری این دوره در ایران به نمایندگی دانشگاه شیراز بر عهده قاسم سلیمی، مدیر پروژه ارتقای جایگاه دانشگاه شیراز در تراز بین المللی است.
همچنین در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان نیز این دوره آموزشی با همکاری پروفسور اریک شوپ و سید علی اکبر صفوی استاد دانشگاه شیراز که طراح نخستین دانشگاه مجازی ایران است و برای فرصت مطالعاتی در درسدن بسر می برد، برگزار می شود.
دانشگاه شیراز که قبل از انقلاب پهلوی نام داشت در سال 1325 خورشیدی تاسیس شد. این دانشگاه هم اینک با داشتن بیش از 17هزار دانشجو در 75 رشته تحصیلی و بیش از 350 رشته – گرایش در قالب 15 دانشکده یکی از دانشگاه های برتر ایران است.
دانشگاه درسدن آلمان که در سال 1828میلادی تاسیس شد و از سال 1961تا کنون با نام دانشگاه صنعتی درسدن فعالیت می کند، یک مرکز علمی تحقیقاتی است و در زمره 10 دانشگاه بزرگ آلمان به شمار می آید.
این دانشگاه حدود 35 هزار دانشجو دارد که حدود سه هزار و 500 نفر از آنها را دانشجویان بین المللی از اروپا، آسیا و آمریکا تشکیل می دهند.
7375 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود