تولید ظروف یک بار مصرفی که طی 2 سال تجزیه می شود


تولید ظروف یک بار مصرفی که طی 2 سال تجزیه می شود

نعمتی گفت: شرکت بهبود زیست پارس در شیراز موفق به تولید ظروف گیاهی با نشاسته و روغن خوراکی شده است که طی 2 سال در محیط زیست تجریه می شود.

«محمدرضا نعمتی» با اشاره به آثار زیست محیطی ظروف یک بار مصرف و همچنین تقاضای بازار به دلیل سهولت استفاده از این ظروف، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از پلی استایرن استفاده می شود و در صورتی که غذا با دمای بیشتر از ۶۰ درجه در آن ریخته شود مواد شیمیایی آزاد شده از آن وارد غذا می شود و این زنگ خیری برای سلامت جامعه است.

مدیرعامل شرکت بهبود زیست پارس افزود: درحالی که در ظروف گیاهی در کنار ۷۰ درصد نشاسته ۳۰ درصد پرو پیلن اضافه می شود که تا دمای ۱۲۰ درجه را تحمل می کندف بالا بردن این آستانه تحمل به سلامت تغذیه و در راستای آن سلامت جامعه کمک می کند.

وی با بیان اینکه این ظروف دوستدار سلامت انسان و محیط زیست هستند، اظهار کرد: این ظروف برخلاف ظروف پلاستیکی یک بار مصرف که ۳۰۰ سال زمان برای تجزیه نیاز دارد در مدت 2 سال تجزیه می شود و خاک را آلوده نمی کند.

نعمتی با بیان اینکه در این کارخانه سالانه ۲ هزار تن ظروف گیاهی تولید می شود، عنوان کرد: این ظروف ۲۰ درصد نیاز کشور به ظروف یک بار مصرف را تامین می کند، در این کارخانه ۴۰ نوع ظروف گیاهی تولید می شود که با داشتن سیب سلامت و مجوز وزارت بهداشت به سراسر ایران ارسال می شود.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟