آموزش وپرورش خوزستان خواستار تاخیر2هفته ای کنکور شد


آموزش وپرورش خوزستان خواستار تاخیر2هفته ای کنکور شد

اهواز - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خواستار تاخیر 2 هفته در برگزاری کنکور در خوزستان هستیم تا دانش آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل زده فرصت بیشتری برای جبران عقب ماندگی خود از تحصیل داشته باشند.

به گزارش ایرنا، جمشید کمایی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: زمان برگزاری کنکور سراسری 13 و 14 تیر است و امتحانات پایه دوزادهم نیز 25 خرداد برگزار می شود؛ برنامه ریزی شده که از 28 خرداد تا هشتم تیر کلاس های کنکور برای تقویت دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار شود.
وی ادامه داد: انتظار داریم زمان برگزاری کنکور سراسری حداکثر با 2 هفته تاخیر در روزهای 27 و 28تیر برگزار شود؛ وزارت آموزش و پرورش نیز با این مساله موافق است.
کمایی گفت: همچنین خواستار اختصاص سهمیه 10 درصدی به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در کنکور هستیم.
وی ادامه داد: از 34 هزار و 694دانش‌آموز پایه دوازدهم خوزستان، 15 هزار و 797 دانش‌آموز در مناطق سیل زده هستند که رقم بالایی است و در تعیین شاخص کنکور استان تاثیر گذار است.
کمایی افزود: برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، و امتحانات پایه ششم نیز از 28 اردیبهشت آغاز می‌شود ؛ برای پایه هفتم، هشتم و نهم نیز کلاس‌های جبرانی در نظر گرفته شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به اینکه قرار است نمرات امتحانات مرداد و شهریور برای دانش‌آموزان سیل‌زده به عنوان قبولی خرداد تلقی شود و تا شهریور نیز نتایج کنکور اعلام شده است؛ پیشنهاد می‌کنیم که برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده نتایج کنکور بار دیگر با احتساب نمره کتبی شهریور اعلام شود.

** بیشترین ضربه به دانش آموزان پایه 12 مناطق سیل زده خوزستان
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز گفت: تعطیلی 2 هفته ای مدارس مناطق سیل زده بیشترین ضربه را به دانش آموزان پایه دوازدهم که باید در کنکور شرکت کنند وارد کرده است.
امید حاجتی در ادامه با بیان اینکه تعداد زیادی از روستاهای خوزستان در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها هستند، افزود: در حال انجام یک کار فشرده یک ماهه با دانشگاه شهید چمران اهواز، سازمان آب و برق، بنیاد مسکن و دستگاه‌های مربوطه در خوزستان هستیم تا روستاهایی که لازم است جابجا شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر این روستاها کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند، تجمیع آنها می‌تواند به این جابجایی کمک کند؛اگر لازم باشد مدارس نیز در مناطق حاشیه رودخانه ها جابجا خواهند شد.
حاجتی افزود: امسال در برنامه داریم که تعمیر و تجهیز مدارس را به صورت جدی انجام دهیم به عنوان مثال نبود سرویس بهداشتی مناسب در برخی مدارس استان باعث ترک تحصیل برخی دانش آموزان دختر شد؛ همچنین از پارسال کار برچیده شدن مدارس کانکسی در دستور کار قرار گرفت.
خوزستان دارای یک میلیون و 100 هزار نفر دانش آموز است که از این تعداد حدود 730 هزار نفر در مناطق سیل زده بودند. این دانش آموزان به دلیل سیل به مدت 2 هفته تعطیل و از تحصیل بازماندند.
7158/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد