فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی آذربایجان شرقی منتشر شد


فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی آذربایجان شرقی منتشر شد

تبریز- ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فراخوان نخستین جشنواره تئاتر خیابانی آذربایجان شرقی در سردرود، پایتخت تابلو فرش جهان،‌ منتشر شد.

به گزارش ایرنا، علی محرمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره به صورت رقابتی و بین گروه های استانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت کار فرهنگی و تلاش برای پاسداری از ارزش های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود - پایتخت تابلوفرش جهان - با چشم‌انداز روشن برای جامعه سالم، شهر پاک و آرام با مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهادها و سازمان‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: موضوع جشنواره شامل سردرود، ‌پایتخت تابلوفرش جهان، شهروند و‌ فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند و آسیب‌های اجتماعی، شهروند و محیط زیست و شهروند و مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی، خفظ فضای سبز و ترافیک است.
محرمی افزود: تئاتر خیابانی به علت ذات فرهنگی، ‌هنری و اجتماعی به یک رسانه ارزشمند، ‌تاثیرگذار،‌ پرمخاطب و مردمی تبدیل شده است که به واسطه ارتباط صمیمی و رودررو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی،‌ معضلات و مشکلات پرداخته و با نشان دادن ارزش‌ها در مقابل کاستی‌ها ذهن مخاطب را درگیر کرده و او را به تعقل، ‌انتخاب و پویایی وا می‌دارد و بدون شک این موضوع در ارتقای فرهنگ و جایگزین کردن آگاهانه عناصر مطلوب در جامعه بسیار تاثیرگذار است.
وی هدف از برپایی این جشنواره را حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی،‌ ارتقای سطح دانش شهروندی،‌ بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی،‌ مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک، دانست.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پنجم خردادماه 1398، اعلام کرد و افزود: آثار برگزیده جشنواره 15 خرداد معرفی و زمان برگزاری جشنواره نیز دهه‌ سوم همین ماه در شهر سردرود تبریز خواهد بود.
جشنواره تئاتر خیابانی استانی سردرود با همکاری شورای اسلامی و شهرداری شهر سردرود، ‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و انجمن نمایش استان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا سال گذشته بیش از 330 هزار نفر تماشاگر در سالن های نمایش استان حاضر شدند.
3093/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در