رشد شاخص بورس ادامه‌دار است؟


رشد شاخص بورس ادامه‌دار است؟

محمد گرجی‌آرا گفت: تحولات سیاسی روند بلندمدت بازار را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد و بیشتر یک نوع اصلاح موقتی آن هم از جنس زمانی برای بازار ایجاد می‌کند.

به گزارش بنکر (Banker)،محمد گرجی‌آرا، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، در خصوص سخنان رئیس جمهور و واکنش بازار به این سخنان گفت: در ماهیت و شرایط بازار و بینادی بودن بخش عمده‌ای از رشد شاخص شکی نیست و به نظر می‌رسد ادامه‌دار باشد.
وی افزود: تحولات سیاسی روند بلندمدت بازار را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد و بیشتر یک نوع اصلاح موقتی آن هم از جنس زمانی برای بازار ایجاد می‌کند.
وی در خصوص روند بازار در روزهای آتی گفت: امکان دارد بازار چند وقت در همین میزان شاخص ۲۱۰ و ۲۲۰ هزار واحدی درجا بزند و به نظر می‌رسد که با نزدیک شدن مجامع، شاخص در تیر ماه به سطح ۲۵۰ هزار واحدی برسد.
گرجی‌آرا در ادامه خاطرنشان کرد: این تحولات سیاسی روند بلندمدت شاخص را تغییر نمی‌دهد و بیشتر ایجادکننده یک نوع اصلاح زمانی برای شاخص و سرمایه است و بازار فقط استراحت می‌کند و دست‌به‌دست می‌شود.
وی درباره ارتباط ریزش بازار در روزهای اخیر و ریسک‌های سیاسی و ترس سهامداران از جنگ بیان کرد: می‌توان گفت تاثیرپذیر بوده است اما چند مساله وجود دارد که موجب می‌شود این مسائل خود را نشان بدهند، وگرنه شرایط سیاسی ما تقریبا تغییری نداشته است که سبب نگرانی ما شود.
وی گفت: یکی از دلایلی که بازار در هفته گذشته منفی بود این است که اکثر سهامدارانی که پیش یا پس از عید سهام خریده بودند اکثرا در بازدهی مثبت و سوددهی بودند و این نقطه اشباع سود باعث شد که سهامدارانی که در بازار هستند تمایل زیادی به شناسایی سود داشتند.
وی همچنین افزود: از طرف دیگر نیز به علت واکنش‌های سیاسی و حرف‌های سیاسی که بین دو طرف رد و بدل می‌شود وضعیت بازار ارز شروع به رشد معناداری کرد که بعد از عید ۱۱٫۵ درصد تقریبا بازدهی داشت.
به نوشته تجارت نیوز،گرجی‌آرا در ادامه بیان کرد: این مسائل باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در بازار بورس حضور داشتند و در سود بودند به علت افزایش ریسک‌های سیاسی، سهام خود را بفروشند و به سراغ بازار ارز به عنوان گزینه‌ای که در زمان ریسک‌های سیاسی بیمه است بروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان