«چتر خانواده» را دریابیم


«چتر خانواده» را دریابیم

تهران-ایرنا- مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 و رییس فرهنگسرای رازی تهران گفت: دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده» به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف تحکیم بنیان خانواده با مشارکت 10 منطقه پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «اکبر بختیاری» گسترش شبکه فامیلی، هدفمندکردن دورهمی‌ها، شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های خانواده‌ها و ایجاد خوداتکایی در بین خانواده‌ها را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد که با شعار «شهر خدا؛ شهر همدلی» و با مشارکت مناطق 4، 5، 8، 9، 11، 13، 14، 15، 19 و 22 میزبان خانواده های تهرانی است.
وی ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای اجرای طرح فامیل چتر خانواده دانست و افزود: در قالب این طرح، اعضای فامیل در دورهمی‌های ماه رمضان پروژه‌ای را اجرا می‌کنند که موضوع پروژه می‌تواند به پیشنها ما یا ایده‌ای از سوی خودشان باشد.
بختیاری با اشاره به اینکه پروژه‌ها باید به صورت گروهی و توسط اعضای فامیل انجام شود اظهارداشت: این پروژه‌ها می‌تواند اجرای مراسم‌ مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی مانند مسابقه حفظ و قرائت قرآن، کارگاه سبک زندگی قرآنی، تجلیل از روزه‌اولی‌ها، شب شعر فامیلی، نشست نقد فیلم، مسابقات ورزشی، کارگاه مشاوره خانواده، مسابقه عکاسی، کوهپیمایی و... باشد.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 تهران گفت: از هر منطقه پنج تسهیلگر انتخاب می‌شوند و حلقه‌های فامیلی را معرفی می‌کنند، در حقیقت تسهیلگران واسطه‌ای بین مراکز فرهنگی هنری در مناطق و حلقه‌های فامیلی هستند.
وی افزود: هر تسهیلگر حداقل چهار حلقه فامیلی معرفی می‌کند که در هر منطقه 20 حلقه فامیلی می شود و در کل حداقل 200 حلقه فامیلی در این طرح شرکت می‌کنند، هر حلقه فامیلی باید حداقل از هشت خانواده تشکیل شده باشد.
بختیاری اظهارداشت: خانواده ها بعد از اجرای پروژه باید 10 قطعه عکس، یک تا دو عدد فیلم یک دقیقه‌ای و یک گزارش از طرف تسهیلگر از اجرایی شدن پروژه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.
رییس فرهنگسرای رازی گفت: داوران جشنواره با توجه به خلاقیت و نوآوری، دستاوردهای فرهنگی هنری، میزان مشارکت، تاثیرگذاری، ارسال عکس‌های با کیفیت و... از پروژه‌های انجام شده و نیز حلقه‌های فامیلی برتر را انتخاب می‌کنند.
وی افزود: در پایان ماه مبارک رمضان مراسم اختتامیه برگزار و از 10 حلقه فامیلی برگزیده تجلیل می‌شود.
بختیاری با بیان اینکه در سال های اخیر به دلیل زندگی صنعتی رشته‌های فامیلی تا حدودی دچار ضعف شده، گفت: با توجه به ریشه عمیق ارتباطات فامیلی در فرهنگ کهن و ریشه‌دار ایران این رشته‌ها هرگز گسستنی نیست و اجرای برنامه‌هایی از این دست در تقویت ارتباطات سودمند است.
علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به فرهنگسرای رازی به نشانی خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی مراجعه یا از طریق شماره تلفن 55423353 تماس حاصل کنند.
تهرام/7245/ 1008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!