پشت پرده تفکیک کمیته و سازمان لیگ فوتسال


پشت پرده تفکیک کمیته و سازمان لیگ فوتسال

تغییرات مدیریتی در کمیته فوتسال و تفکیک این کمیته از سازمان لیگ فوتسال، اعتراض محمدحسن انصاریفرد را در پی داشته است. انصاریفرد اعتقاد دارد کمیته و سازمان لیگ فوتسال نباید از هم جدا باشد.

پشت پرده تفکیک کمیته و سازمان لیگ فوتسال

ایران اکونومیست- بحث جداسازی «کمیته» فوتسال و «سازمان لیگ» فوتسال در روزهایی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فوتبال و فوتسال آغاز شد، به صورت جسته و گریخته مطرح می‌شد.

علی کفاشیان رئیس بازنشسته کمیته فوتسال وقتی با فشار نهادهای نظارتی از ریاست این کمیته کنار کشید، به آخرین سنگر خود برای باقی ماندن در فوتسال پناه برد. این سنگر، سازمان لیگ فوتسال بود که کفاشیان و سایر مسئولان این سازمان از آن به عنوان یک نهاد خصوصی یاد می‌کردند و اینکه که قانون بازنشستگان شامل این پست نمی‌شود.

تا پیش از این ماجرا، سازمان لیگ فوتسال فقط یک دبیر داشت و مستقیماً زیر نظر رئیس کمیته فوتسال فعالیت می‌کرد اما کفاشیان بعد از ریاست کمیته فوتسال، مدتی تحت عنوان رئیس سازمان لیگ فوتسال در این بخش مشغول به کار بود. هر چند که این راهکار هم در نهایت ثمری نداشت و کفاشیان مجبور شد با فشار نهادهای نظارتی قید کار در سازمان لیگ فوتسال را بزند.

بعد از کنار رفتن کفاشیان از کمیته فوتسال، داود پرهیزکار به جای او انتخاب شد. پرهیزکار چند ماه سرپرست کمیته فوتسال بود و همزمان کفاشیان در سازمان لیگ کارها را پیش می‌برد.

انتخاب پرهیزکار برای کمیته فوتسال همان ابتدا با اعتراض پیشکسوتان این رشته همراه شد. گفته می‌شود پشت پرده این انتخاب، محمدرضا ساکت دبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال بوده است که همچنان نقش پررنگی در بعضی تصمیمات فدراسیون دارد. این شائبه درباره انتخاب ابراهیم شکوری به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال و تأثیر ساکت در حیطه اختیارات او هم وجود دارد.

پشت پرده تفکیک کمیته و سازمان لیگ فوتسال

اتفاق دیگری که در آن مقطع زمانی در مدیریت فوتسال رخ داد که بی ارتباط با خاموش کردن صدای منتقدانِ پرهیزکار نیست، انتخاب محمدحسن انصاریفرد به عنوان رئیس «کمیته فنی و توسعه فوتسال» بود. از همان زمان که انصاریفرد رئیس کمیته فنی و توسعه شد، شائباتی مبنی بر اینکه قرار است او جای کفاشیان را بگیرد، مطرح شد. انصاریفرد خودش هم امیدوار بود جای کفاشیان و سپس «پرهیزکارِ سرپرست» را بگیرد اما در نهایت به عنوان رئیس سازمان لیگ فوتسال انتخاب شد و قرار است در این پست ادامه فعالیت داشته باشد.

تفکیک مدیریت کمیته فوتسال و سازمان لیگ فوتسال در شرایطی رقم خورده است که مقرر شده کارهای مربوط به تیم‌های ملی و برنامه ریزی در این بخش با کمیته باشد و برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرای مسابقات لیگ در تمام رده‌های سنی در حیطه اختیارات سازمان لیگ. این در حالی است که تا پیش از جداسازی، هر دو کار زیر نظر کمیته فوتسال پیش می‌رفت.

انصاریفرد که حالا باید تمرکز کاری‌اش را روی لیگ‌های فوتسال بگذارد، از این موضوع دل خوشی ندارد و حتی اعلام کرده می‌خواهد با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این ارتباط جلسه‌ای برگزار کند.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال اعلام کرد که ساکت دبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال نظر مثبتی بر حضور انصاریفرد در کمیته فوتسال نداشته و برای همین پرهیزکار را به جای کفاشیان انتخاب کرده است. این منبع تاکید کرد که انتخاب انصاریفرد به عنوان رئیس سازمان لیگ فوتسال هم با نظر ساکت و با هدف کاستن از بار انتقادات پیشکسوتان صورت گرفته چرا که انصاریفرد سابقه خوبی در فوتسال دارد.

این نکته را هم باید مدنظر داشت که در اساسنامه فوتسال مسئولیتی تحت عنوان رئیس سازمان لیگ وجود ندارد و تمام کارها باید زیر نظر رئیس کمیته فوتسال باشد. با این تفاسیر، تفکیک سازمان لیگ فوتسال از کمیته فوتسال قانونی نیست و انتظار می‌رود رئیس فدراسیون فوتبال به این موضوع ورود کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها