به گزارش خبرگزار ی برنا خراسان جنوبی، «احمد بخشی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف جمعیت هلال احمر حمایت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و رنج‌های بشری است، گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، مشاوره و آموزشی رایگان به مناطق آسیب دیده از سیلاب در شهرستان‌های بشرویه، سربیشه و زیرکوه اعزام شدند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام 3 کاروان سلامت به این شهرستان ها از ابتدای هفته هلال احمر خبر داد و گفت: تیم های کاروان سلامت استان متشکل از متخصص داخلی، پزشک عمومی، کارشناس مامایی، کارشناس مبارزه با بیماریها، مربی امداد، 12 امدادگر داوطلب و 10 نفر از پرسنل بودند که در این طرح مشارکت کردند.

بخشی با بیان اینکه اهالی 10 روستا از خدمات کاروان سلامت بهره مند شدند، افزود: ویزیت رایگان، توزیع داروی رایگان، مشاوره وبرگزاری کارگاههای آموزشی از مهمترین خدمات ارائه شده در این کاروانها بوده است.

به گفته وی ارزش ریالی این خدمات 140 میلیون ریال بوده و تعداد 230 نفر از اهالی روستایی از این خدمات بهره مند شده اند.معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همزمان با هفته هلال احمر در روز پنج شنبه 19 اردیبهشت نیز یک کاوران سلامت از شهرستان طبس به مناطق عشق آباد و چاه مسافر اعزام خواهند شد.