جای نظرات شخصی و حزبی، مواضع شورای هماهنگی را بیان کنید


جای نظرات شخصی و حزبی، مواضع شورای هماهنگی را بیان کنید

تهران-ایرنا-عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در واکنش به انتقادها از طرح تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: این رفتارها با روح اصلاح طلبی سازگار نیست، قرار بود رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به جای نظرات شخصی و حزبی، مواضع این شورا را بیان کند.

«احمد حکیمی پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درخصوص ایرادهای برخی احزاب اصلاح طلب به طرح پارلمان اصلاحات اظهارداشت: این مسائل باید در درون جریان اصلاحات مطرح شود. نمایندگان احزاب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نظرات مختلفی دارند، آنها می توانستند به جای علنی کردن انتقادها، این موضوع را در این مجموعه بیان کنند.
وی ادامه داد: کارکرد شورای هماهنگی اتخاذ رویه مشترک برای همسویی میان احزاب و تشکل های مختلف اصلاح طلب است.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به اظهارات فاطمه راکعی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص شتابزده بودن طرح پارلمان اصلاحات و سعید شریعتی عضو حزب اتحاد ملت مبنی ارائه هشت پیشنهاد و ایراد درباره این طرح، خاطرنشان کرد: تا جایی که می دانم این طرح شتابزده نیست و بیش از 2 سال است که طرح پارلمان اصلاحات در دستور کار شورای هماهنگی است. این طرح چهارتا پنج بار به تشکل ها ارجاع شده و بارها در کمیته سیاسی شورا درباره آن بحث شده است.
حکیمی پور اظهار داشت: این دوستان همچنان با ادبیات قبل از سال 1384 سخن می گویند و کماکان از رویدادها و حوادثی که بر اثر این تشکیلات و برخورد از موضع بالا در این سال ها رخ داده پند نگرفته اند و فکر می کنند می توانند یک طرفه تصمیم گیری کنند.
وی تاکید کرد: ما از این رفتارهای انحصارطلبانه بسیار ضربه خورده ایم. فکر می کردیم آنها از تک رویی، خودمحوری و خودبزرگ بینی ها درس های لازم را گرفته اند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: قرار بود رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به جای نظرات شخصی و حزبی، مواضع این شورا را بیان کند، این موارد نشانه های خوبی نیست و باید آسیب شناسی جدی از رفتار جریان اصلاح طلبی انجام شود. این رفتارها با روح اصلاح طلبی سازگاری ندارد.
حکیمی پور خاطرنشان کرد: هرچه می گویند باید اجرا شود و جایی هم که اکثریت با آنها نیست بازی را بر هم می زنند. کجای این رفتار اصلاح طلبانه است و چرا این حرف ها را به شکل رودررو در جمع اصلاح طلبان نمی زنند؟
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: بارها گفته ام 9 نفری که به عنوان «اصلاح طلبان پیشرو» در آستانه انتخابات شوراهای پنجم نامه نوشتند و به جای مطرح کردن این نامه در جمع اصلاح طلبان آن را به مطبوعات دادند و باعث شکل گیری این وضعیت در شورای شهر شدند حال کجا هستند و چرا پاسخگو نیستند؟ آنها فکر نمی کنند «نگاه خود را همه کاره اصلاحات دیدن» کافی است؟
وی با بیان این که جریان اصلاحات همچنان اسیر تصمیمات محفلی است، تصریح کرد: از زمانی که فهمیدند اکثریت شورای هماهنگی با آنها همراه نیست جلسات مربوط به طرح پارلمان اصلاحات را طول می دهند تا مشمول مرور زمان شود.
به گزارش ایرنا، طرح پارلمان اصلاحات از همان زمان ارائه در سال 96 و از سوی «مصطفی کواکبیان» با منتقدان جدی در احزاب اثرگذار اصلاح طلب روبرو شد. هدف از ارائه چنین طرحی، پررنگ سازی نقش برخی احزاب در نهادها و شوراهای اصلاح طلب و انگیزه آن برخی ابهامات در عمکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان است.
طرح پارلمان اصلاحات آنگونه که اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می گویند در مراحل نهایی تصویب و ارائه به وزارت کشور است. آنچه این روزها ایده پارلمان اصلاحات را با چالش جدیدی مواجه کرده، موضوع انتقادات طرح شده از سوی تعدادی از فعالان حزبی است.
سیام**3202**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل