رسانه های عربی:ایران اجرای برخی بندهای برجام را متوقف کرد


رسانه های عربی:ایران اجرای برخی بندهای برجام را متوقف کرد

تهران-ایرنا-رسانه های عربی منطقه و بخش عربی رسانه های جهانی با بازتاب اظهارات «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در نشست امروز چهارشنبه هیات وزیران گزارش دادند: ایران اجرای برخی بندهای توافق هسته ای (برجام) را متوقف کرد.

به گزارش ایرنا،بخش عربی خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد که ایران اجرای برخی بندهای توافق هسته ای را به حالت تعلیق درآورد.
بخش عربی شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد: ایران به سفرای کشورهای پایبند به برجام اعلام کرد که امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.
شبکه الجزیره نیز گزارش کرد که «حسن روحانی» رئیس جمهوری اعلام کرد که خروج از توافق هسته ای برای ایران و جهان خطرناک است و ما از توافق هسته ای خارج نمی شویم و امروز یک گام جدید در چارچوب توافق هسته ای اتخاذ کردیم.
روزنامه القدس العربی در خبرفوری در پایگاه خبری این روزنامه نوشت که ایران به قدرت های جهانی اعلام کرد که پایبندی خود به برخی بندهای توافق هسته ای را متوقف می کند.
شبکه خبری المیادین با پوشش سخنان دکتر روحانی گزارش داد: ایران به کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود مهلت داد و اعلام کرد که توافق هسته ای هرگز به آن چیزی که آمریکا می خواهد، تبدیل نخواهد شد.
خبرگزاری اسپوتنیک با پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران در خبری فوری گزارش داد روحانی به کشورهای اروپایی هشدار داد و اعلام کرد که اگر پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت فرستاده شود، با پاسخ قاطع ایران روبه رو خواهند شد.
شبکه خبری العربیه نیز سخنان روحانی را بازتاب داد و اعلام کرد که ایران به طور رسمی تعهدات هسته ای خود را به حالت تعلیق درآورد.
روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید نیز در پایگاه اینترنتی این روزنامه گزارش داد: روحانی امروز اعلام کرد که از توافق هسته ای خارج نمی شود و تنها گام هایی را برای کاهش تعهدات این کشور در چارچوب برجام برمی دارد.
این روزنامه به نقل از روحانی نوشت که ایران تعهدات مربوط به فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین را متوقف می کند.
روزنامه سعودی الوئام نیز گزارش داد که ایران برخی از تعهدات هسته ای خود را کاهش داد.
الوئام افزود که این ایران با ارسال نامه به سفیران پنج کشور اروپایی در برجام, این موضوع را به سران اروپایی ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از آغاز سخنان رییس جمهوری در هیات وزیران، سفیران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه امروز به وزارت امور خارجه دعوت و نامه رییس جمهوری اسلامی ایران به آنها تسلیم شد.
خاورم**9366**1586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !