افطاری دادن از بودجه بیت‌المال شایسته نیست


افطاری دادن از بودجه بیت‌المال شایسته نیست

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امروزه جامعه با کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی در ادارات و جامعه مواجه است، تأکید کرد: شایسته نیست از بودجه بیت‌المال برای افطاری دادن استفاده شود.

افطاری دادن از بودجه بیت‌المال شایسته نیست

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، درباره مراسم افطاری اظهار کرد: افراد و مدیرانی که در ادارات و سازمان‌ها قصد افطاری دادن دارند، باید این کار پسندیده را با هزینه و در خانه شخصی خود انجام دهند.
وی افزود: اگر اداره‌ای بخواهد به کارمندان و کارگران ضعیف خود پاداش بدهد و برای رفع مشکلات آن‌ها کمک نقدی به آن‌ها داشته باشد، بحث جداگانه‌ای است، اما افطاری دادن و هزینه‌هایی که مشخص نیست چگونه خرج می‌شود باید جلوی آن‌ها گرفته شود.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: بهتر است هر سازمان و یا وزارت‌خانه‌ای به زیرمجموعه خود دستور دهند که از افطاری دادن با بودجه بیت‌المال خودداری کنند و اگر می‌خواهند از ثواب افظاری دادن بهرمند شوند، این اقدام را در منزل خود انجام دهند.
رهبر بیان کرد: پول افطاری‌های تجملاتی که در اداره‌ها و سازمان‌ها خرج می‌شود، بهتر است به فقرا و نیازمندانی که حقوق کمی دارند و از حد معمول پایین‌تر است داده شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن