برنامه های فرهنگی مساجد بین راهی مهریز بیشتر مورد توجه باشد


برنامه های فرهنگی مساجد بین راهی مهریز بیشتر مورد توجه باشد

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: توجه بیشتر و نیز تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی خصوصا اقامه نماز جماعت در اول وقت برای مسافران و رانندگان در مساجد بین راهی در اولویت امور متولیان این مکان های مذهبی شهرستان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی سه شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در مسیر مهریز به کرمان سابقه طولانی دارد که رانندگان زیادی از فضای آن آن استفاده می کنند.
وی ادامه داد: سال های گذشته در این محل کارهای فرهنگی ، مذهبی و خدماتی زیادی برای رفاه حال مسافران و رانندگان انجام شد ولی به هیچ وجه کافی نیست و باید برنامه های فرهنگی و مذهبی تقویت شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز تصریح کرد: اقامه نمازجماعت، پاسخگویی به سئوالات و برگزاری سایر برنامه های مناسب فرهنگی باید در اولویت دست اندرکاران این مسجد که در استان تحت عنوان برند فرهنگی مطرح است، قرار گیرد.
محی الدینی به اهمیت نظارت در برنامه های فرهنگی و خدماتی و ساماندهی جاده برای پیشگیری از حوادث احتمالی به عنوان یک ضرورت و مطالبه عمومی تاکید کرد.

**تقویت بعد فرهنگی و مذهبی
همچنین فرماندار مهریز گفت: مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده اصلی شمال به جنوب کشور در محدوده استان یزد یکی از مهمترین مساجدی است که مورد استفاده مسافران و رانندگان قرار دارد.
رضا زارع زاده مهریزی افزد: این محل به عنوان یک مجتمع بزرگ بین راهی فرهنگی، مذهبی و خدماتی تعریف شد، کارهای خوبی هم در آن انجام شده است ولی با توجه به استقبال و ظرفیت منطقه کافی نیست.
به گفته فرماندار مهریز، برگزاری نمازجماعت و انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی در طول سال بر حسب ضرورت و با حضور افراد علاقه مند و توانمند از جمله مطالباتی است که باید پیگیری و اقدام شود.
زارع زاده مهریزی خاطر نشان کرد: استقرار دائمی روحانی که بتواند همراه با اقامه نمازجاعت پاسخگوی سئوالات و برنامه های مناسب برای مردم و مسافران باشد خیلی ضروری است.
فرماندار مهریز به اهمیت ساماندهی این مسیر به خاطر تردد زیاد مسافران اشاره کرد و گفت: باید در بخش ساماندهی جاده و امور بهداشتی و درمانی در کنار فعالیت های فرهنگی جدی تر اقدام شود.

**ضرورت نظارت بر برنامه ها
همچنین دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان یک مجتمع بزرگ فرهنگی و خدماتی تعریف شده است، باید در این بخش به خصوص مسائل فرهنگی و مذهبی بیشر کار شود.
مهدی حسن پور خاطر نشان کرد: فعالیت ها در این محل باید دقیق، مناسب با نظارت و همکاری و هماهنگی بخش های مختلف، طبق مقررات و در راستای انجام وظایف و خدمت به مردم و رانندگان انجام شود.

** جدیت در امور فرهنگی
همچنین امام جمعه دهستان بهادران مهریز گفت: تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی برای مسافران و رانندگان باید در مجتمع بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) که ورودی استان یزد، است، جدی گرفته شود.
حجت الاسلام محمود فتاحی افزود: اقامه نمازجماعت، برگزاری مناسبت ها، ارائه محصولات فرهنگی و تقویت مبانی دینی باید در این مکان روز به روز افزایش یابد.
مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) در 50 کیلومتری جنوب شهر مهریز و در حوزه دهستان بهادران قرار دارد که مورد استقبال مسافران و رانندگان قرار می گیرد.
مهریز 350 مسجد دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد .
7536/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!