استشمام عطر شهدا در آستانه بهار قرآن در کانون فرهنگی و هنری «نورالشهدا» جهرم


استشمام عطر شهدا در آستانه بهار قرآن در کانون فرهنگی و هنری «نورالشهدا» جهرم

در آستانه فرارسیدن ماه نزول قرآن، رمضان الکریم و همزمان با دهه تکریم و عطرافشانی مساجد، آیین بزرگداشت و سالگرد شهادت چهار تن از شهدای مسجد حضرت «امیرالمومنین علی (ع)»، در روستای «علویه» جهرم به همت کانون «نورالشهدا» این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در آستانه فرارسیدن ماه نزول قرآن، رمضان الکریم و همزمان با دهه تکریم و عطرافشانی مساجد، آیین بزرگداشت و سالگرد شهادت چهار تن از شهدای مسجد حضرت «امیرالمومنین علی (ع)»، در روستای «علویه»، جهرم برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که به مناسبت پاسداشت رشادت های شهیدان، «عباس آخوندی»، «علی محمد اسدی»، «نصرت الله عباسی» و «ابوالفضل نجاری» برگزار شد، «علی اسدی» ضمن روایت گری خاطرات شهدا و پرداختن به سیره شهیدان، گفت: شهدا به عنوان بزرگترین معلم های عصر حاضر، والاترین و ارزشمندترین درس را که همان استقامت برای احیای کرامت های انسانی است، به ما آموختند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «نورالشهدا» و نویسنده کتاب «سنگرها و کبوترها»، گفت: شهدا نیازی به یادواره و سالگرد ندارند چرا که آنان در بالاترین مرتبه معراج بشریت و در مقام حیات در جوار خداوند که همان روزی خواری نزد پرودگار است، هستند ولی ما بازماندگان از قافله شهدا نیازمند، چنین برنامه هایی هستیم تا مبادا درس هایی را که از آنان آموخته ایم را فراموش کنیم.

در این مراسم «حسین باقری»، حافظ و قاری خوش صدای قرآن کریم به قرائت قرآن پرداخت و حجت الاسلام «سجاد بهروزی»، مداح اهل بیت (علیهم السلام) با نوایی دلنشین زیارت عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را قرائت کرد.

در پایان این آیین که در صحن باصفای مسجد و در جوار گلزار شهدا برگزار شد، شرکت کنندگان با دسته های گل و گلاب به ساحت مقدس شهیدان ادای احترام کردند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان