سازمان بهداشت جهانی: ضرورت گسترش استفاده از واکسن ابولا در کنگو


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شیوع ویروس ابولا...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شیوع ویروس ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو که بیش از هزار قربانی برجا گذاشته است گسترش استفاده از این واکسن را خواستار شد.
در قالب طرح حمایتی موسوم به ایمن سازی همه افرادی که در تماس با مبتلایان به ابولا بوده اند تا کنون بیش از 111 هزار نفر از شهروندان کنگو واکسینه شده اند. این در حالی است که چنین روندی نیز در برابر گسترش ویروس واگیر دار ابولا در مناطق بی ثباتی از جمهوری دموکراتیک کنگو ناکافی به نظر می رسد.
سازمان بهداشت جهانی ادامه روند ابتلا به ویروس ابولا در کنگو را ناشی از گسترش حوادث خشونت آمیز می داند که مانع از اقدامات گروههای امداد پزشکی، شناسایی و ایجاد حلقه های واکسیناسیون برای افرادی می شوند که در تماس با مبتلایان به این ویروس شده اند.
افزون بر آن ، کارشناسان گروه مشورتی راهبردی WHO خواستار استفاده بیشتر از افراد واجد شرایط برای تسهیل و تسریع در امر عملیات واکسیناسیون در مناطق مورد نیاز شدند. در حالی که واکسن های تولیدی "مرک" فاقد مجوز هستند اما به طور کلی اینگونه واکسن ها سالم و موثر به نظر می رسند.
کارشناسان بهداشتی واکسن MVA-BN تولیدی شرکت جانسون اند جانسون را واکسنی آزمایشگاهی و مناسب می دانند. گروههای کارشناسی بهداشتی معتقدند اینگونه واکسن های را نباید فقط به کسانی داد که در تماس با مبتلایان به ابولا هستند بلکه بایستی در معرض استفاده همه مناطق همجوار و روستاهایی قرار داد که در سه هفته گذشته گزارش های نگران کننده ای از آنها دریافت شده است.
پس از حادثه شیوع ابولا در غرب افریقا بین سال های 2014 تا 2016 که بیش از 11 هزار و 300 قربانی گرفت این دومین مرتبه ای است که کنگو شاهد افزایش گسترش و شیوع ابولا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت