سناتور آمریکایی: پنج ماه است وزیر دفاع نداریم


سناتور آمریکایی: پنج ماه است وزیر دفاع نداریم

نیویورک- ایرنا- سناتور دموکرات آمریکا با انتقاد از رویکرد جنگی حاکم بر کاخ سفید گفت: ما در حالی آرام آرام به جنگ دیگر می رویم که با گذشت پنج ماه، هنوز وزیر دفاع نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ریچارد مورفی روز سه شنبه در صفحه شخصی خود نوشت: ما اکنون در سه کشور عراق، افغانستان و سوریه در حال جنگ هستیم، و آرام آرام به سمت جنگ با 2 کشور دیگر یعنی ونزوئلا و ایران هم می رویم.
وی با حروف درشت آورده است: این در حالی است که ما هنوز بعد از پنج ماه وزیر دفاع نداریم.
اظهارات مورفی پس از آن مطرح شد که جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ شامگاه یکشنبه از اعزام ناوگروه آبراهام لینکلن به خلیج فارس به منظور ارسال پیام روشن به ایران خبر داد.
پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم این مساله را تایید کرد و گفت اطلاعات مشخص و موثقی وجود دارد که ایران قصد تهدید منافع ما را در منطقه دارد.
وی پس از آن به این سمت منصوب شد که جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا به دلیل اختلاف با سیاست های جنگ طلبانه ترامپ و مشاور امنیت ملی وی، از ابتدای سال جدید میلادی از ادامه کار کناره گیری کرد.
سرپرست پنتاگون هیچ اطلاعاتی درباره چگونگی تهدید ایران ارائه نکرد اما تحلیلگران معتقدند پس از اقدام واشنگتن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فشار بر خریداران نفت ایران، احتمال تنش بین دو کشور بیشتر شده است.
جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا را تروریست نامید.
اروپام*1429

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت