سارقان 9 میلیارد ریال کامپیوتر خودرو به دام پلیس افتادند


سارقان 9 میلیارد ریال کامپیوتر خودرو به دام پلیس افتادند

سمنان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: سارقان 9 میلیارد ریال کامپیوتر خودروهای پژو با 290 فقره سرقت در مناطق مختلف کشور توسط پلیس این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سردار روح الامین قاسمی عصر سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کامپیوتر خودرو های پژو 206 و 405 در شهرستان سمنان در ماه‌ های پایانی سال 97، پلیس آگاهی این استان پیگیر ماجرا شد.
وی بیان کرد: سارقان اغلب خودروهای فاقد دزدگیر که در حاشیه خیابان و اماکن خلوت پارک شده را هدف قرار می‌ دادند.
فرمانده انتظامی استان سمنان به سرنخ های بدست آمده ماموران پلیس در بررسی چندین باره صحنه‌ های سرقت اشاره و تصریح کرد: پیگیری این سرنخ‌ ها به شناسایی یکی از اعضای این باند حرفه ای سرقت منجر و این سارق در عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در تهران دستگیر شد.
قاسمی خاطر نشان کرد: این سارق سابقه دار به سرقت های متعدد در 10 استان تهران، البرز، خراسان رضوی، لرستان، اردبیل، تبریز، فارس، اصفهان، قم و سمنان اعتراف کرد.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی ها 2 مالخر حرفه‌ ای کامپیوترهای خودرو را نیز در تهران و مشهد معرفی کرد.
قاسمی با اشاره به هماهنگی با قاضی پرونده و اعزام تیم‌ های عملیاتی به مشهد و تهران، اضافه کرد: هر 2 مالخر پرونده در عملیات های جداگانه ای دستگیر و 193 دستگاه کامپیوتر خودرو از مخفیگاهشان کشف شد.
وی یادآور شد: متهمان به زندان تحویل داده شدند و تا کنون به 290 فقره سرقت کامپیوتر خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: کارشناسان امر ارزش ریالی این پرونده را بالغ بر 9 میلیارد ریال برآورد کردند.
به گزارش ایرنا، در سال 97 بیش از سه هزار و 200 سارق در استان سمنان دستگیر شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال 96، میزان دستگیری ها هفت درصد افزایش یافت.
9891/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی