شرکت های مستقر درعسلویه امکانات هلال احمر را تامین کنند


شرکت های مستقر درعسلویه امکانات هلال احمر را تامین کنند

بوشهر- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر عسلویه گفت: با توجه به نقش محوری این جمعیت در مواقع بروز حوادث، تامین امکانات آن توسط شرکت های مستقر در منطقه ضروری است.

عباس ریزیان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یک سال از افتتاح و راه اندازی جمعیت هلال احمر شهرستان عسلویه می گذرد اما برای کار امدادگری و نجات مصدومان آمبولانس ندارد.
وی از شرکت های نفت و پتروشیمی مستقر در منطقه خواست به کمک هلال احمر بیایند و امکانات و تجهیزات این جمعیت را تامین کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر عسلویه بیان کرد: برای احداث مجتمع امدادی، انبار و خرید تجهیزات شورای شهر و شهرداری عسلویه یکهزار متر مربع زمین دراختیار جمعیت هلال احمر شهرستان قرارداده اند وفرمانداری نیز600 میلیون از اعتبارات تملک دارایی برای این کار اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر کار دیوارکشی آن را انجام داده اما برای ساخت و خرید تجهیزات بودجه کافی ندارد و خواستار کمک منطقه ویژه پارس، شورای راهبردی پتروشیمی ها و افراد خیر شهرستان است. ریزیان ادامه داد: هلال احمر شهرستان عسلویه 810 عضو داوطلب دارد که سال گذشته با حضور در شرکت های مستقر درمنطقه، پایگاه های مساجد و مدارس به یکهزار و 408 نفر آموزش امدادی دادند.
وی گفت: هم اکنون انبار جمعیت هلال احمر عسلویه موقتی و 22 قلم کالای امدادی که برای مواقع بحران ضروری است در این انبار ذخیره سازی شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر عسلویه درارتباط با پایگاه امداد جاده ای عسلویه به پارسیان گفت: مقدمات استقرار پایگاه امدادی ثابت در محورعسلویه به پارسیان در روستای بندو انجام شده است و شورا و دهیاری یکهزار متر مربع زمین تحویل این جمعیت داده اند که امیدواریم بزودی مجوز صادر و با تامین اعتبار کار ساخت آن شروع شود.
وی یادآورشد: سال گذشته به درخواست مدیریت بحران یک تیم گردشگری در این شهرستان دچار حادثه شد که با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر همگی نجات یافتند.
شهرستان عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه