به گزارش افکارنیوز،

"هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه دیدار با "مایک پامپئو"،همتای آمریکایی خود در برلین بر لزوم همکاری تنگاتنگ تر با دولت ترامپ تاکید کرده و اظهار داشت: عملا همه مسائل و درگیری های مهم بین المللی تنها در گفتگو با آمریکا قابل حل است. از این رو ما به ارتباط تنگاتنگ با واشنگتن نیاز داریم. به همین دلیل ما علاقه زیادی به همکاری با آمریکایی ها درباره مسائل بین المللی فوری و دفاع از مواضع اروپا در این مسائل داریم.

لیست موضوعاتی که ماس امروز (سه شنبه) می خواهد درباره آن با همتای آمریکایی خود گفتگو کند بسیار طولانی است.

هایکو ماس تصریح کرد که ما درباره شرایط در اوکراین، ونزوئلا، ایران و سوریه صحبت می کنیم. از موضوعات مهم مورد گفتگوی ما همچنین مناسبات ما با روسیه و چین خواهد بود.

پامپئو امروز (سه شنبه) برای اولین بار به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به برلین سفر می کند. وی بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه آلمان و امشب هم با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سفر پامپئو به آلمان در چارچوب یک سفر چند روزه به چند کشور اروپایی انجام می شود.

مناسبات بین آلمان و آمریکا در سایه موارد مورد مناقشه فراوان به تیرگی گراییده است. از جمله این مناقشات مسئله توافق هسته ای با ایران است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود یک سال پیش به صورت یکجانبه از آن خارج شد. معاهده آب و هوای پاریس که آمریکا چندی پیش از آن خارج شد نیز از دیگر موضوعات مورد مناقشه بین آلمان و آمریکا است و همچنین است مسئله هزینه های دفاعی و نظامی آلمان. همچنین پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 نیز از دیگر موضوعات مورد مناقشه بین آلمان و آمریکا است. ترامپ از آلمان و اروپا خواسته است که این پروژه را متوقف کنند چرا که به این ترتیب وابستگی آن ها به گاز روسیه بیشتر می شود.

پامپئو بعد از سفر به برلین قرار است به لندن سفر کند. وی قرار است در لندن درباره سفر برنامه ریزی شده ترامپ به انگلیس که قرار است در اوایل ژوئن انجام شود با ترزا می، نخست وزیر این کشور گفتگو کند.

وی در پایان سفرش همچنین در پنج شنبه توقفی در گرینلند خواهد داشت.