اجرای طرح «ضیافت الهی» در 28 بقعه متبرکه البرز


اجرای طرح «ضیافت الهی» در 28 بقعه متبرکه البرز

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: آستان مقدس 28 امامزاده و بقعه متبرکه این استان مجری طرح «ضیافت الهی» در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

اجرای طرح «ضیافت الهی» در 28 بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هرسال اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متنوع فرهنگی را با عناوین خاصی اجرا می‌کند که در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی را اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با برنامه‌های متنوع که به اقتضای فضای ماه مبارک رمضان و جو معنوی حاکم بر این ماه در بقاع متبرکه استان همراه است، افزود: 28 امامزاده مجری اجرای طرح ضیافت الهی هستند.
این مسئول گفت: در این خیمه‌های معرفت 37 مبلغ و کارشناس دینی و فرهنگی مستقر هستند و علاوه بر آن در این خیمه‌های معرفت غرفه‌های کودک، چندرسانه‌ای، پاسخ به شبهات دینی، مشاوره خانواده، گفتمان دینی، عرضه محصولات فرهنگی و خدمات رایگان پزشکی برگزار می‌شود.
صالحی به برنامه‌های ویژه طرح ضیافت در بقاع شاخص اشاره کرد و افزود: برپایی نماز جماعت، سخنرانی و بیان احکام، قرائت ادعیه مشترک ماه و ادعیه خاص ماه مبارک، جزء خوانی قرآن‌کریم، مناجات و... از جمله این برنامه‌ها است.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ویژه اجرای جزء‌خوانی درآستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج رأس ساعت 16 هر روز و پخش تلویزیونی آن به صورت زنده از شبکه استانی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: همچنین یکی از برنامه‌های ابلاغی به استان‌ها در سال جاری انجام تفسیر قرآن‌کریم است که این برنامه علاوه بر اینکه در تمام بقاع مجری طرح انجام می‌شود، هر روز پس از مراسم جزء خوانی درامامزاده حسن(ع) کرج توسط حجت الاسلام میرکتولی، مدیر مرکز تفسیر حوزه علمیه قم انجام می‌شود.
وی گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه مفهومی قرآن‌کریم در حاشیه مراسم جزء خوانی و پخش زنده مراسم سحر به نام نسیم سحر از شبکه استانی در این امامزاده از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
این مقام مسئول برگزاری مراسم خدیجه مادر امت به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) در روز 10 ماه مبارک رمضان همراه با تکریم مادران و همسران شهدا، برگزاری ویژه برنامه ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) و اجرای نیت موقوفات و پذیرایی از زایران با افطاری ساده از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.
صالحی در ادامه به برنامه‌های انجام شده برای پیشواز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: پیش از ماه مبارک، غبارروبی بقاع متبرکه انجام و ظرفیت قرآن‌ها و کتب مفاتیح الجنان در قفسه‌های این بقاع تکمیل شد ضمن اینکه دو غبارروبی خاص همراه با نشست تخصصی با حضور جامعه مداحان و جامعه قرآنیان برگزار شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا