مدیرکل اوقاف سمنان: 34 امامزاده میزبان ضیافت الهی رمضانی است


مدیرکل اوقاف سمنان: 34 امامزاده میزبان ضیافت الهی رمضانی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هم‌ زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در 34 امامزاده و بقعه متبرکه استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین عبدالله واحدی روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: همه ‌ساله و هم ‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در استان سمنان مانند سایر استان ‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
وی افزود: اقامه نماز جماعت، برپایی کرسی تفسیر قرآن، مراسم دعا و مناجات، نصب دعای روزانه و اعمال مشترک ماه مبارک رمضان، برگزاری محافل انس با قرآن، ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم، از مهمترین برنامه‌های اجرایی این طرح است.
واحدی با اشاره به روایات و سیره‌ پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر فضیلت افطاری دادن به روزه‌ داران، عنوان کرد: در بقاع متبرکه شاخص با برپایی سفره‌های افطاری ساده، و پرهیز از تجملات از روزه‌ داران پذیرایی می‌شود.
وی گفت: فعال کردن غرفه های پاسخگویی به سؤالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌ های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان با حضور روحانی متخصص از دیگر برنامه ‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ماه مبارک رمضان است.
برپایی غرفه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به ویژه با موضوع افطاری دادن، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، وقف مصحف شریف و موضوع های موردنیاز منطقه از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان سمنان است که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به آن اشاره کرد.
طرح ضیافت الهی از 15 اردیبهشت تا 15‏خرداد 98 هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان سمنان در حال برگزاری است.
7342م/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم