هرگونه موازی کاری با دفاتر پیشخوان دولت باید متوقف شود


هرگونه موازی کاری با دفاتر پیشخوان دولت باید متوقف شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: علت مراجعه کم مردم به دفاتر پیشخوان، ارائه خدمات مورد نظر از سوی دستگاه اجرایی است بنابراین هرگونه موازی کاری در این رابطه باید متوقف شود.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در نشست شورای راهبری مدیریت قزوین افزود: به طور حتم با برون سپاری امورات دولتی به دفاتر پیشخوان رضایت مندی بیشتر جامعه را کسب کرد و همچنین مردم می توانند از خدمات یکسان و برابری برخوردار باشند.
وی اضافه کرد: با برون سپاری خدمات از سوی ادارات و با کاهش تصدی گری دستگاه های اجرایی می توان به توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور دست یافت.
زاهدی با بیان اینکه تصدی گری یک الزام اجتماعی است،اظهار داشت: اگر دستگاه هایی مانند شهرداری دفاتر پیشخوان داشته باشند، بسیاری از مراجعات مردمی کاهش یافته و امکان مدیریت و فرصت تفکری بهتری برای مجموعه مدیران شهری فراهم می شود.
استاندار قزوین تاکید کرد: در خصوص تصدی گری امورات دولتی به دفاتر پیشخوان همه تابع قانون هستند و اگر دستگاهی مدعی است که قوانین خاصی برای عدم واگذاری خدمات خود به این دفاتر را دارد باید ارائه کند.
زاهدی خاطرنشان کرد: باور خیلی از افراد جامعه این است که حتما باید رییس بوده و خودشان کارهای ارباب رجوع را انجام دهند، درحالی که وظایف دولتی برای مردم فرصت فکر کردن را از مدیران می گیرد و امکان کشف راه های جدید در راستای حل مشکلات را کاهش می دهد.
استاندار قزوین با بیان اینکه باید در رویکردهای خود در حوزه های اداری تجدید نظر کنیم،یادآور شد: توسعه نیاز به الزاماتی دارد که باید به آن تن داد و خیلی از کشورهای توسعه یافته 50 سال پیش این الزامات را انجام داده اند درحالی که هنوز ما اندرخم یک کوچه هستیم و باید این رویه را تغییر دهیم.
9925*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد