واکنش توئیتری اعضای شورای تهران به لایحه مالیات برارزش افزوده


واکنش توئیتری اعضای شورای تهران به لایحه مالیات برارزش افزوده

به گزارش روز سه شنبه ایرنا «بهاره آروین» در واکنش به لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صفحه توئیتر خود نوشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از معدود دستاوردهای دولت...

به گزارش روز سه شنبه ایرنا «بهاره آروین» در واکنش به لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صفحه توئیتر خود نوشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از معدود دستاوردهای دولت اصلاحات است که از گزند ویرانی‌های دولت‌های نهم و دهم مصون ماند.
وی ادامه داد: جای حیرت و تاسف است که در دولت دوازدهم تصویب لایحه ای در مجلس پیگیری می‌شود که به بی اثر کردن کامل این نهاد انتخابی منتهی می شود.
آروین تاکید کرد: لایحه «دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده» با منظور کردن عوارض در قالب مالیات و منع شوراها در وضع هرگونه عوارض، به تمرکز گرایی فزاینده، وابستگی شهرداری ها به دولت و سلب اختیارات شوراها در سیاست‌گذاری محلی منجر می‌شود.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از تک تک نمایندگان مجلس تقاضا می‌کنم هوشیارانه و با هدف حفظ جایگاه نهاد انتخابی شوراها، با کلیات این لایحه مخالفت کنند و با این رای، به عنوان نمایندگان مردم، از اثربخشی رای مردم در انتخابات شوراها حفاظت کنند.
همچنین «حجت نظری» عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در واکنش توئیتری به لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نوشت: نمایندگان مردم در مجلس نباید مقابل نمایندگان همان مردم در شوراها قرار گیرند.
وی افزود: کاهش اختیارات مدنی ترین نهاد عمومی کشور و حکومت محلی مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده زنگ خطری جدی برای نابودی شوراهاست.
نظری در این مطلب تاکید کرد که تصویب این لایحه نقطه سیاهی در کارنامه مجلس دهم خواهد شد.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!