برق دومین برجک مرزی مراوه تپه از خورشید تامین شد


برق دومین برجک مرزی مراوه تپه از خورشید تامین شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان اعلام کرد که برق دومین برجک بتنی مرزی در حوزه پاسگاه 'نارلی آجی سو' واقع در شهرستان مراوه تپه درمنتهی الیه شرق این استان، با نصب پنل های خورشیدی تامین شد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: برای برقرسانی به این برجک مرزی، 10 عدد پنل خورشیدی هرکدام با ظرفیت تولید 2.5 کیلو وات برق نصب شده است.
وی گفت: برای خرید و راه اندازی این پنل های خورشیدی و هشت عدد باطری 100 آمپری آن که در مجموع هر ساعت 2500 کیلو وات برق تولید می کنند مبلغ 768 میلیون ریال از اعتبارات حوزه شهرستان مراوه تپه هزینه شده است.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: باطری های این پنل خورشیدی ظرفیت ذخیره برق تولیدی را تا 72 ساعت دارند.
وی تصریح کرد: کوهستانی بودن منطقه و هزینه بالای برق رسانی به این برجک ها، سبب شد تا استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، اواخر مهرماه سال گذشته نیز برق یک برجک بتنی در حوزه پاسگاه آق تقه شهرستان مراوه تپه از انرژی خورشید تامین شده بود.
به گفته فرمانده مرزبانی گنبدکاووس، درمراسم افتتاح پنل های خورشیدی این برجک بتنی مرزی که روز گذشته برگزار شد، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان مراوه تپه حضور داشتند.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی