هر چه دستگاه سیدالشهداء(ع) عظیم تر شود، به ظهور نزدیک تر می شویم


هر چه دستگاه سیدالشهداء(ع) عظیم تر شود، به ظهور نزدیک تر می شویم

یک استاد اخلاق گفت: مهمترین ابزار امام زمان(عج) برای زمینه سازی ظهور، دستگاه سیدالشهدا(ع)و سرباز ساختن در دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) است. هرچه که دستگاه امام حسین(ع) عریض و طویل تر شود، نشانه نزدیک شدن ظهور است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: بنابر تصریح روایات و آموزه های مکتب، امام زمان(عج) با وجود اینکه از دیده عامه مردم پنهان هستند، اما تدبیر امور کرده و به اوضاع و احوال جهان واقف اند، اما برای بسیاری سوال است که چگونه حضرت(عج)، مسایل جهان را بدون کمک و یاری اصحاب شان انجام می دهد؟ فارغ از آنکه قدرت لایزال الهی حمایت گر حضرت حجت(عج) قبل از ظهور و بعد از آن در دوره حکومت شان است، اما در این دوران کنونی وضعیت اداره امور جهان چگونه سپری می شود؟

پاسخ این پرسش ها و مباحث در بخش هایی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی»، استاد اخلاق ارایه شده است که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام «مسعود عالی» با بیان اینکه وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) در زمان غیبت دو نوع فعالیت دارند، اظهار کرد: یک بخش از فعالیت حضرت(عج) در رابطه با اشخاص است، برای مثال فلان فرد مریض است و به امام زمان(عج) توسل کرده، مضطر شده و حضرت(عج) شفایش می دهد، یا فلان فرد در مکه از قافله اش جدا شده است، آن هم در زمانی که از کاروان گم شدن مرگ و میر را به همراه داشت اما حضرت حجت(عج) راه را به او نشان می دهد. فلان کس از نظر معنوی به گونه ای است که حضرت(عج) باید جایگاهش را ارتقا دهد.

این استاد اخلاق ادامه داد: بنابراین یک دسته از فعالیت های حضرت ولی عصر(عج) به اشخاص بر می گردد که یا خود امام زمان (عج) مستقیم انجام می دهد یا توسط یارانی که دور حضرت(عج) را گرفته اند به انجام می رسد. ۳۰ نفر دور امام زمان(عج) را گرفته اند و ماموریت هایی که باید در جهان انجام بدهند و این ۳۰​ نفر غیر از آن ۳۱۳ نفر است، این ۳۰ نفر کارگزاران دولت امام زمان(عج) در جهان هستند و عمرشان هم طولانی نیست یکی از دنیا برود دیگری جایگزین می شود، البته برخی خوبان و علمای ما گفته اند که ۴۰۰ و چند نفر هستند که دور حضرت بقیه الله العظم(عج) را گرفته اند که من در روایت ندیدم. این تعداد یعنی ۴۰۰ و چند نفر را مرحوم کفعمی گفته است. ایشان هم حتما دلیلی داشته که مطرح کرده است.

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: آیت الله شیخ مرتضی حائری، کتابی دارد که در آن خاطراتش از به خدمت رسیدن نزد یاران امام زمان(عج) را بیان می کند. آن مرحوم، یک مرجع دقیقی النظر بود نه آدم ساده ای که بوی عطر بشنود و بگوید امام زمان(عج) بود. مرجع تقلید باید اطمینان داشته باشد، ایشان یک کلمه خلاف نمی گفت، به قدری دقت داشت که دروغ و خلاف و مبالغه ای نشود که حتی وقتی از شخصی که فوت کرده با عنوان مرحوم یاد می کردند، احتیاط می کرد و می گفت از کجا می دانی مرحوم است. به هر صورت نام این کتاب «سر دلبران» است و موارد جالب و متعددی در آن ذکر شده است.

حجت الاسلام عالی در بخش دیگری از مباحث خود بیان کرد: دسته دوم فعالیت های امام زمان(عج) که بسیار مهمتر بوده و زمینه ساز ظهور ایشان است از سوی خود حضرت(عج) انجام می شود. اصل زمینه سازی ظهور از سوی ایشان انجام می شود و این مهمترین کار ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مهمترین ابزار امام زمان(عج) برای زمینه سازی ظهور، دستگاه سیدالشهدا(ع) است. سرباز درست کردن در دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) است و حقیقتا آیا در طول تاریخ چیز دیگری غیر از دستگاه سیدالشهدا(ع) بوده است که شیعیان را از آلودگی پاک کرده باشد و آنها را حماسی بار آورده باشد و در میان شان تولی و تبری را درست کرده باشد؟

وی در پایان تاکید کرد: هرچه که دستگاه امام حسین(ع) عریض و طویل تر شود، نشانه نزدیک شدن ظهور است.

علاقه مندان می توانند این سخنرانی را از اینجا دریافت کنند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی