سردار دهقان: آمریکایی‌ها توان انجام اقدام نظامی علیه ایران را ندارند


سردار دهقان: آمریکایی‌ها توان انجام اقدام نظامی علیه ایران را ندارند

مشاور فرمانده کل قوا در زمینه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: آمریکایی‌ها نه مایلند و نه قادر به انجام کاری هستند؛ به این معنا که عدم تمایل‌شان ناشی از ناتوانی آنها در به آشوب و تشنج کشاندن منطقه یا احتمالاً اقدام نظامی علیه ایران چه در یک اقدام محدود چه در مورد حمله قرار دادن بعضی از مراکز یا پایگاه‌ها است.

سردار دهقان: آمریکایی‌ها توان انجام اقدام نظامی علیه ایران را ندارند

سردار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در زمینه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با شبکه العربی قطر درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر دریافت نامه رسمی از آمریکا راجع به عدم حمله نظامی به ایران اظهار کرد: ضرورتی وجود ندارد که جمهوری اسلامی ایران منتظر یا علاقمند به دریافت چنین نامه‌ای از طرف آمریکایی‌ها باشد؛ با این حال ممکن است برخی جریان‌های سیاسی یا رسانه‌ها با توجه به تحلیل‌هایی که از شرایط دارند، چنین برداشت یا نگاهی را داشته باشند.

وی افزود: باورمان بر این است که آمریکایی‌ها نه مایلند و نه قادر به انجام کاری هستند؛ به این معنا که عدم تمایل‌شان ناشی از ناتوانی آنها در به آشوب و تشنج کشاندن منطقه یا احتمالاً اقدام نظامی علیه ایران چه در یک اقدام محدود یا چه در مورد حمله قرار دادن بعضی از مراکز یا پایگاه‌ها است.

مشاور فرمانده کل قوا در زمینه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در خصوص اینکه این که آمریکایی‌ها بخواهند یک جنگ گسترده و همه جانبه‌ای را برپا کنند، نه منطقه ظرفیت پذیرش یک بحران فراگیر را دارد و نه خود آنها قادر هستند که در این راستا فضایی در افکار عمومی جهانی ایجاد یا امکاناتی بسیج کنند که بتوانند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام نظامی انجام دهند.

سردار دهقان همچنین در واکنش به بیانیه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در خصوص اعزام ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران خاطر نشان کرد:
در تحلیل‌های نظامی عده‌ای جابجایی نیروها و امکانات را آماده شدن برای جنگ و نبرد تحلیل می‌کنند. این تحلیلگران حتی ممکن است اهدافی را نیز برای این جنگ بر شمرند. اما با توجه به اظهارات اخیر دونالد ترامپ -رئیس جمهوری آمریکا- مبنی بر اینکه «اگر من می‌خواستم به حرف‌های بولتون گوش کنم، باید الان در چند نقطه دنیا می‌جنگیدم»، فکر می‌کنم در اداره سیاسی آمریکا هنوز اندک عقلانیت وجود دارد که از تندروی‌ها جلوگیری کند یا اینکه اجازه پیش‌برد دامنه تنش را به میزان بیش از حد قابل قبول ندهند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و همچنین عربستان بنا دارند شرایط عمومی را به نوعی ترسیم کنند که بگویند منطقه در آستانه یک بحران جدی قرار دارد، این درحالی است که خود آنها نیز می‌دانند در چنین بحرانی، اگر کسی شلیک اول را انجام دهد، دامنه آن شلیک محدود به یک محل و منطقه خاص نخواهد بود.

مشاور فرمانده کل قوا در زمینه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم ایران راجع به تنگه هرمز، با بیان اینکه «بستن تنگه هرمز چیزی نیست که از دایره توان جمهوری اسلامی ایران خارج باشد»، تصریح کرد: همواره حرف جمهوری اسلامی ایران این بوده که تنگه هرمز یا برای همه باز است یا اگر قرار باشد که برای ما محدودیتی در استفاده از آن ایجاد شود، قاعدتاً دامنه‌ی این محدودیت شامل حال دیگران نیز خواهد شد؛ بنابراین اینکه محدودیتی در رابطه با صادرات نفت ایران ایجاد شود و این گذرگاه راهبردی بخواهد از دایره حاکمیت ما خارج شود یا در جهت تأمین منافع ما عمل نکند، یقیناً جمهوری اسلامی ایران نیز این تنگه را به عنوان یک ابزار به کار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید