محاکمه شرکت فرانس تله کام به اتهام آزار روحی کارکنانش


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، محاکمه شرکت فرانس تله کام به اتهام آزار...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، محاکمه شرکت فرانس تله کام به اتهام آزار روحی کارکنانش از روز دوشنبه آغاز شد.
دست کم 30 تن از کارکنان شرکت فرانس تله کام پس از اینکه برای اخراج از محل خدمتشان تحت فشار قرار گرفتند، دست به خودکشی زدند و محاکمه این شرکت به اتهام اعمال فشار بر کارکنانش و آزار روحی آنان از امروز آغاز شد.
محاکمه شرکت فرانس تله کام از روز دوشنبه در پاریس آغاز شد. در عرض چند ماه 30 تن از کارکنان این شرکت دست به خودکشی زدند. از خودکشی هفت تن از این کارکنان جلوگیری شد.

گزارشگر این شبکه گفت: کارکنان فرانس تله کام در برابر دادگاه به یاد همکاران شان که جان خود را به خاطر کارشان از دست داده اند، سکوت کردند. تمامی کارکنان حاضر در این مکان شرایط کاری خود در آن زمان را به یاد دارند. در آن ایام شرکت در حال بازسازی و تغییر و تحول بود. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان ژوزیان یکی از کارکنان سابق فرانس تله کام را پخش کرد. وی گفت: بعد از 40 سال کار یک روز به من گفتند که باید اینجا را ترک کنی. تحمل این وضع بسیار سخت بود.
فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان سباستین کروزیه نماینده سندیکایی را پخش کرد. وی اعلام کرد کرد که این دادگاه باید یک الگو باشد. دادگاه باید اقدام مدیریت شرکت در توسل به خشونت را محکوم کند.
گزارشگر ادامه داد: مدیر کل فرانس تله کام روزی وارد محوطه شرکت شد و کارکنانی که از افزایش خودکشی ها در شرکت خشمگین بودند, به او اعتراض و او را هو کردند. دیدیه لامبار مدیر کل فرانس تله کام سه سال پیش تصمیم گرفته بود بدون اعطای هیچ حق و حقوقی، 22 هزار فرصت شغلی این شرکت را حذف کند. فرانس تله کام تصمیم گرفت شمار زیادی از کارکنان خود را وادار کند تا خودشان استعفا دهند.
گزارشگر ادامه داد: فرانس تله کام از تحولات دیجیتال در جهان عقب مانده بود و برای حل این مشکل سیاست آزار روحی کارکنان را در دستور کار خود قرار داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی