زنجان با 12 هزار بافنده سهم ناچیزی از بازار فرش دارد


زنجان با 12 هزار بافنده سهم ناچیزی از بازار فرش دارد

زنجان- ایرنا - فرماندار شهرستان زنجان گفت: هم اکنون 12 هزار بافنده فرش در این شهرستان فعالیت دارند؛ با این وجود سهم زنجان از بازار فرش ناچیز است.

به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز دوشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان افزود: وقتی به سهم برند شهر زنجان از بازار فرش نگریسته می شود، عدد و رقم مناسبی را با وجود تعداد بالای بافندگان، مشاهده نمی شود.
وی اظهار داشت: اغلب افرادی که در زمینه فرشبافی در زنجان مشغول بکار هستند نقشه ها و پشتیبانی آنان از قم و آذربایجان شرقی تامین می شود، در حالی که فرش در زنجان بافته می شود اما به نام تبریز برند سازی شده و به بازار عرضه می شود.
این مسئول ادامه داد: به نظر می رسد در کنار اقدام برای توانمند سازی افراد برای کارآفرینی در حوزه فرش، اقداماتی برای پشتیبانی از آنان در بازاریابی نیز باید انجام شود تا فعالیت اقتصادی فرشبافان فقط محدود به خانواده نباشد.
وی اضافه کرد: در زمینه محصولات ارگانیگ شهرستان زنجان نیز باید اقدامات اساسی تری انجام گیرد چرا که عدم ایجاد زنجیره، موجب شده این محصولات به بازار مصرف نرسد.
فرماندار زنجان ادامه داد: استفاده از گروههای تسهیل گر برای پشتیبانی از تولید کنندگان می تواند نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.
عسگری خاطر نشان کرد: توانمندسازی و خدمات متعددی در زمینه تولید و کارآفرینی در استان انجام می شود اما در حوزه بازاریابی، حمایت و پشتیبانی مشکلات اساسی وجود دارد.
9646/3088

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی