علت تحولات جمعیتی قزوین با نگاه کارشناسی و علمی بررسی شود


علت تحولات جمعیتی قزوین با نگاه کارشناسی و علمی بررسی شود

فزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: علت تغییر و تحولات جمعیت استان در احوال چهارگانه ولادت ، فوت ، ازدواج و طلاق با نگاهی علمی و کارشناسی مورد واکاوی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی عصر دوشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت افزود:پایش و تحلیل تحولات جمعیتی مبنایی ترین اطلاعات برای هرگونه برنامه ریزی در کشور است.
وی اضافه کرد: باید علل کاهش و یا افزایش طلاق، ازدواج، ولادت و فوت با این آمارها مورد توجه قرار گیرد تا برنامه ریزی لازم جهت مدیریت آن انجام شود.
زاهدی ادامه داد: نگاهی به هرم جمعیتی استان نشان می دهد وضعیت،گرچه تا حدودی از نظر ولادت رضایبتبخش است اما از سوی دیگر در حال رفتن به سمت پیری است.
وی گفت: همچنین علت کاهش طلاق به موازات کاهش ازدواج نیز از جمله مواردی است که باید مورد مطالعه علمی و کارشناسی قرار گیرد.
زاهدی، همچنین با تاکید بر مطالعات تطبیقی تحولات جمعیتی در احوال چهارگانه استان قزوین با سایر استان های کشور گفت: شاخص های توسعه انسانی باید در دستور کار مطالعات باشد.
استاندار در آستانه فرا رسیدن روز جمعیت گفت: در همایشی که به این مناسبت برگزارمی شود مخاطبان آن باید افراد تاثیرگذار در مطالعات شاخص های توسعه انسانی و جمعیتی باشند تا بتوانند هم تاثیر اساسی خود را بر همایش بگذارند و هم از مطالب مطرح شده بهره مند شوند.
استاندار افزود: برای برنامه ریزی هرچه بهتر جمعیت، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و امور بانوان استانداری نشست هایی با سازمان های مربوطه و سمن ها، برگزارکنند و رسانه ها به ویژه صدا و سیما با برنامه های مشخص کارشناسی، موضوع جمعیت را در ذهن مردم پررنگ تر کنند.
7388/6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی