ببر سیبری بزرگترین و قدرتمندترین شکارچی خشکی | فیلم


ببر سیبری بزرگترین و قدرتمندترین شکارچی خشکی | فیلم

ببر سیبری بزرگترین زیرگونهٔ ببر و بزرگترین گربه‌ سان زنده جهان است.بعضی از ببرهای سیبری نزدیک 4 متر طول دارند و این در حالی است که متوسط طول بدن ببر بنگال 3 متر است. ببر منقرض‌شده مازندران (ببر خزر)، نزدیکترین نوع ببر به ببر سیبری است و مطالعات ژنتیکی جدید،حکایت از آن دارد که این دو را حتی می‌توان یک زیرگونه محسوب کرد. ببرهای سیبری تنوع ژنتیکی...

ببر سیبری بزرگترین زیرگونهٔ ببر و بزرگترین گربه‌ سان زنده جهان است.بعضی از ببرهای سیبری نزدیک ۴ متر طول دارند و این در حالی است که متوسط طول بدن ببر بنگال ۳ متر است. ببر منقرض‌شده مازندران (ببر خزر)، نزدیکترین نوع ببر به ببر سیبری است و مطالعات ژنتیکی جدید،حکایت از آن دارد که این دو را حتی می‌توان یک زیرگونه محسوب کرد.

ببرهای سیبری تنوع ژنتیکی بسیار پائینی دارند که این به دلیل کاهش شدید جمعیت این حیوان در دهه ۱۹۴۰، و تعداد اندک توله ببرهایی است که به بلوغ می‌رسند. ضمن اینکه بیشتر از ۹۰ درصد ببرهای سیبری در منطقه کوهستانی سیخوته آلین زندگی می‌کنند و تبادل ژنتیکی اندکی با گروه‌های کوچکتر ببر سیبری در جنوب غربی استان پریموری دارند. تازه‌ترین مطالعات ژنتیکی بر روی میتوکندری دی‌ان‌ای به جای مانده از ببرهای مازندران، و نمونه‌های زنده ببر سیبری نشان داده که نیایِ مشترک این دو نوع ببر در شرق چین می‌زیسته و سپس از مسیر راه ابریشم-گانسو وارد آسیای میانه شده و بعداً گروهی از آن‌ها،به سوی شرق سیبری و اطراف رود آمور رفته و ببر سیبری امروزین را شکل داده‌اند.

(۸۳۸)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟