برگزاری المپیاد سواد رسانه‌ای غیرقانونی است


تنها مرجع قانونی برگزاری المپیاد‌های دانش آموزی و اعزام دانش آموزان به خارج، باشگاه دانش پژوهان سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان است

برگزاری المپیاد سواد رسانه‌ای غیرقانونی استفاطمه مهاجرانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: براساس اساس نامه ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده تنها مرجع برگزاری المپیادهای دانش آموزی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است و برگزاری هرگونه المپیاد و اعزام به خارج از طرف هر موسسه و نهادی وجاهت قانونی ندارد.
وی تاکید کرد: مدرک و مدال های اینگونه المپیادها نیز فاقد اعتبار است و هیچ مدرک مستدلی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه ها نخواهد بود.
مهاجرانی خاطرنشان کرد: فقط مدال آوران طلای المپیادهای جهانی که اعزام آنها از طریق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام می شود از معافیت کنکور برخوردار خواهند بود.
­رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: از خانواده ها می خواهیم که فریب موسساتی که المپیادهای غیرقانونی را برگزار می کنند نخورند و به دام وعده های پوچ و بی اساس این موسسات نیفتند.
وی به المپیاد سوادرسانه ای که جمعه هفته پیش برگزار شد، اشاره کرد و افزود: موسسه برگزارکننده این المپیاد هیچ مجوزی از ما نداشته و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد و برگزاری این المپیاد کاملا غیرقانونی بوده است.
مهاجرانی گفت: موضوع برگزاری این المپیاد را امروز از طریق نهادهای نظارتی پیگیری کرده ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند