ورودی زندان های اردبیل کاهش یافت


ورودی زندان های اردبیل کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: میزان ورودی زندان های این استان در سال 1397 نسبت به سال قبل آن به میزان 13 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا ، مراد فتحی روز دوشنبه در بازدید رییس کل دادگستری استان از زندان اردبیل افزود: موجودی زندانیان نیز در این بازه زمانی 19 درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: از چند سال پیش اهداف قوه قضاییه و سازمان زندان های کشور بر کاهش ورودی زندانیان جرایم کیفری در زندان ها متمرکز شده است.
او به ورود سه هزار و 253 درخواست به شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ های استان در سال 1397 اشاره کرد و گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با عفو گسترده رهبر فرزانه انقلاب هزار و 71 زندانی استان مشمول این عفو شده و از زندان آزاد شدند.
رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این بازدید با تاکید بر تلاش دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها گفت: آزادی هزار و 500 نفر از زندانیان استان از طریق شوراهای حل اختلاف ، ستاد دیه ، کمک های مردمی به ویژه برنامه ماه عسل و مراجعه مستقیم خیرین برای آزادی زندانیان در سال 1397 رقم بسیار بالایی است و امسال نیز تلاش ها برای تداوم این آزادی ها باید استمرار داشته باشد.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: خوشبختانه این آزادی ها مربوط به کسانی است که جرایم سبک داشته اند یا بدهکار بوده و توان ادای دین نداشتند.
وی همچنین تلاش های شورای حل اختلاف شعبات زندان ها ، مددکاران زندان ها و تلاشگران ستاد دیه برای ایجاد بستر لازم برای آزادی این تعداد زندانی مستحق را قابل تحسین دانست و بر ادامه این روند توام با فرهنگ سازی برای صلح و سازش و کمک به آزادی زندانیان نیازمند بدهکار تاکید کرد.
رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته تعدادی از قضات استان استفاده بجا و خوبی از تاسیسات حقوقی و مجازات های جایگزین حبس داشتند که با تاکیدات ایشان انتظار می رود امسال نیز در جهت کاهش جمعیت کیفری و زندان زدایی این مقوله مورد توجه قضات قرار گیرد.
6018/6016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟