گرفتن 2 نوع عوارض پسماند از اماکن پزشکی و مطب ها ممنوع شد


گرفتن 2 نوع عوارض پسماند از اماکن پزشکی و مطب ها ممنوع شد

اهواز - ایرنا - شورای اسلامی شهر اهواز با اکثریت آرا گرفتن 2 نوع عوارض ویژه و عادی ( نرخ بهای خدمات مدیریت پسماندها) از اماکن پزشکی همچون درمانگاه ها، مطب ها، آزمایشگاه ها و مراکز جراحی محدود را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا حسین حیدری روز دوشنبه در هفتاد و هفتمین نشست علنی شورای شهر اهواز بیان کرد: جمع آوری پسماند غیر عفونی اماکن پزشکی همچون مطب ها و درمانگاه ها مطابق قرارداد برعهده سازمان مدیریت پسماند است.
وی ادامه داد: عوارض این اماکن باید یکجا گرفته شود و نباید عوارض معمولی و عوارض مختص به جمع آوری پسماند این محل ها در 2 نوبت گرفته شود.
حیدری همچنین درخصوص اعتراض برخی شهروندان کوی جمهوری اهواز به مشکلات کاربری 14 پلاک زمین در این منطقه گفت: 2 قطعه زمین واگذاری شده در سال 85 واقع در کوی جمهوری با هدف کاربری آموزشی احصا شد اما در نتیجه برخی تبانی ها این زمین ها به 14 پلاک تفکیک و به مردم فروخته شد.
وی ادامه داد: از سال 85 تاکنون خریداران این زمین ها دچار مشکلات بسیاری شده اند و خواستار تعیین تکلیف در این مورد هستند؛ پنج خریدار این زمین ها موفق به کسب پروانه ساخت شده اند اما شهرداری اجازه ساخت به آنها را نداده است.
حیدری خاطرنشان کرد: برخی از صاحبان این زمین ها برای خرید آن به نرخ روز از شهرداری اعلام آمادگی کرده اند تا پس از آن ادعاهای خود علیه فروشنده نزد مقامات قضایی مطرح کنند.
ﺑﻪ اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺎده 11 ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﺗﻤﺎم ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای وﯾﮋه و زﺑﺎﻟﻪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺪاﺳﺎزی ﭘﺴﻤﺎﻧﺪهای ﻋﻔﻮﻧﯽ پرخطر از زباله های عادی اقدام کنند.
9887/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی