برگزاری 13 محفل انس با قرآن در اهواز و حومه


برگزاری 13 محفل انس با قرآن در اهواز و حومه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون شهردار اهواز از برگزاری 13 محفل انس با قرآن کریم در مناطق مختلف شهر اهواز و حومه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری 13 محفل انس با قرآن در اهواز و حومه

احمد سراج، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در این سازمان پرداخت و اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان 13 محفل انس با قرآن کریم در مناطق مختلف شهر اهواز برنامه‌ریزی شده که یکی از آنها ویژه بانوان است؛ همه این محافل قرآنی با حضور قاریان استانی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه به غیر از محافل قرآنی عنوان شده، اعلام آمادگی می‌کنیم که دیگر حسینیه‌ها، هیئات و مساجد اگر قصد برگزاری محافل قرآنی و مراسم دعا و مناجات‌خوانی را داشته باشند، بخشی از هزینه‌ها از سوی معاونت تقبل می‌شود، افزود: با توجه به سنت هر ساله تعویض قرآن‌های نو با فرسوده بیش از 1600 جلد قرآن کریم نو برای نمایشگاه قرآن اهواز در نظر گرفته شده است.

سراج با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر برپایی سفره‌های افطاری ساده با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: 20 سفره افطاری ساده با عنوان «مواکب کریم اهل‌بیت(ع)» در نظر گرفته شده که علاوه بر این تعداد موکب مصوب‌شده، باز هم اگر مساجد و هیئات آمادگی خود را برای برپایی این مواکب افطار اعلام کنند ما مشارکت خواهیم داشت. بیشتر مواکب در سال گذشته در مناطق محروم کم‌برخوردار برپا شده‌اند و به صورت خودجوش بسیاری از مردم در تأمین افطاری مشارکت داشتند و نذورات خود را به این مواکب تحویل می‌دادند.

معاون شهردار اهواز بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سمپوزیوم خوشنویسان قرآنی از سوی شهرداری اهواز برگزار می‌شود که در روزهای آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان در یک ماهه اخیر به شدت درگیر سیلاب بوده و عکس‌های زیادی از سوی عکاسان استان با این موضوع به ثبت رسید، برگزاری جشنواره عکس سیل در ماه رمضان برنامه‌ریزی شده که هدف آن جمع‌آوری عکس‌ها و ثبت آنهاست. با داوران حرفه‌ای صحبت شده و جوایز خوبی هم برای جشنواره در نظر گرفته‌ایم و به زودی جزئیات این جشنواره اعلام خواهد شد.

سراج بیان کرد: همچنین با توجه به تعداد بالای کارگران خدمات شهرداری اهواز با هدف تکریم کرامت انسانی دو محفل برای قدردانی از زحمات این افراد در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود.

معاون شهردار اهواز گفت: فضاسازی مناسبتی در ماه رمضان، مشارکت در برپایی روز جهانی قدس، برگزاری جشن معایده الکبری، گرامیداشت ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد، از دیگر برنامه‌های شهرداری اهواز در ماه رمضان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه