سامانه S-500 روسیه می‌تواند اهداف را در فضا هدف قرار دهد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، کارشناسان روس می‌گویند سامانه S-۵۰۰ می‌تواند اهدافی را در فضا هدف قرار...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، کارشناسان روس می‌گویند سامانه S-۵۰۰ می‌تواند اهدافی را در فضا هدف قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نظامیان روس در روز‌های اخیر عناصر مهمی از سامانه دفاع ضد هوایی جدید این کشور موسوم به S-۵۰۰ پرومتی Prometeï را با موفقیت آزمایش کردند. بنابر اعلام کارشناسان موشک‌های این سامانه قادرند به اهدافی در جو زمین برسند.
کارشناسان روس در گفتگویی با یک شبکه روسی توان سامانه دفاع ضد هوایی S-۵۰۰ پرومتی را که قرار است جایگزین موشک‌های S-۴۰۰ شود مورد ارزیابی قرار دادند.
کنستانتین سیوکوف کارشناس روس در این باره گفت: سامانه S-۵۰۰ پرومتی به لحاظ برد به طور قابل ملاحظه‌ای از S-۴۰۰ پیشی خواهد گرفت. بر خلاف S-۴۰۰ هم این سامانه نه تنها قادر خواهد بود موشک‌های بالستیکی را سرنگون کند بلکه می‌تواند موشک‌هایی با برد متوسط را هم سرنگون کند. این سامانه همچنین به روسیه اجازه خواهد داد از خود در برابر تهدیداتی در جو زمین محافظت کند.
ایوان کونوالوف، رئیس مرکز وضع راهبردی روسیه می‌گوید در واقع ما می‌توانیم فضا را هدف قرار دهیم و اهدافی را در آنجا نابود کنیم.
سامانه S-۵۰۰ توسط شرکت آلماز-آنتی روسیه با برد ۶۰۰ کیلومتر طراحی شده و قادر است به طور همزمان ۱۰ هدف با سرعت مافوق صوت را ردیابی و به آن‌ها حمله کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !