کارت ملی جایگزین دفترچه‌ تامین اجتماعی


کارت ملی جایگزین دفترچه‌ تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: طرح جایگزینی کد ملی به جای دفترچه های تامین اجتماعی تا پایان امسال اجرایی میشود و دفترچه های درمانی به صورت اختیاری حذف می شوند.

به گزارش بنکر (Banker)،هوشنگ فولادی اظهارداشت: در اجرای طرح جمع آوری دفترچه های درمانی، بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه های کشور ثبت می شود.
وی با بیان اینکه ماندگاری سوابق پزشکی بیمار از مهمترین مزایای اجرای این طرح است، افزود: پرداخت ۶۰ درصد سهم تامین اجتماعی به پزشک یا مراکز درمانی تا ۲۴ ساعت پس از ویزیت، صرفه جویی در منابع تامین اجتماعی و حذف صدور دفترچه از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان ادامه داد: تاکنون ۲۷ پزشک به این سامانه پیوسته اند و ۱۲۰ نسخه نیز صادر شده است.
فولای با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵۰ هزار نفر در استان کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، یادآور شد: تاکنون از ۳۰ پزشک عمومی، ۱۲ پزشک و از ۹۲ پزشک متخصص تعداد ۱۵ پزشک در سامانه ثبت نام کرده اند.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به لزوم استفاده از تکنولوژی های روز دنیا جهت بهبود مراقبت های بهداشتی و درمانی و با عنایت به اجرای موفق پروژه حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی سازمان و لزوم تعمیم آن به تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد و پس از آن تولید پرونده الکترونیک سلامت بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، این طرح در حال عملیاتی شدن است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: با اجرای این طرح بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان می توانند با ارائه کارت ملی خود، بدون استفاده از دفترچه های کاغذی در تمام مراکز طرف قرارداد همچون مراکز ملکی تامین اجتماعی، از تمامی خدمات به صورت الکترونیکی بهره مند شوند.
به نوشته مهر،فولادی اظهارداشت: برنامه آموزش کارکنان و مراکز طرف قرارداد دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی کردستان نیز طی دو روز در مهر ماه سال جاری از طریق دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی و در شهر سنندج به پایان رسید و طی هفته های آینده برنامه عملیاتی این طرح به مراکز مذکور ابلاغ می شود.
وی افزود: سامانه نسخه الکترونیک شامل سه فرآیند اصلی، ثبت نام پزشک، تجویز نسخه و تحویل یا اقدام نسخه است و عملیات اصلی اجرای این طرح با مراجعه بیمار به پزشک شروع شده و پزشک پس از انجام معاینات تشخیصی و درمانی نسبت به ثبت نسخه الکترونیک از طریق بستر اینترنت اقدام کرده و پس از آن بیمار می تواند با مراجعه به کلیه مراکز پاراکلینیکی و یا داروخانه های سطح کشور خدمت و یا داروی خود را دریافت کند.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان مهمترین مزایای اجرای این طرح را علاوه بر حذف دفترچه و پرداخت به روز هزینه پزشکان مشتمل، اصلاح مشکلات ناشی از ناخوانا بودن نسخه، امکان صدور دستور بستری یا ارجاع، صدور گواهی استعلاجی و یا صورتحساب بیمه های تکمیلی عنوان کرد.
فولادی ادامه داد: قابلیت دریافت بخشی از نسخه از یک داروخانه و مابقی از داروخانه دیگر بدون تمدید یا تجویز نسخه مجدد، کاهش مراجعات بیمار و بیمه شده به دوایر بیمه ای و دولتی و در نهایت ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات درمانی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
وی یادآور شد: اجرای طرح نسخه الکترونیک می تواند ضمن ایجاد صرفه جویی و منافع اقتصادی بدلیل مباحث کنترلی و نظارتی گام موثری در راستای استقرار طرح سلامت الکترونیک و به دنبال آن کارت هوشمند درمان در کشور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا