جزئیات بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه تشریح شد


جزئیات بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه تشریح شد

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: در همایش بیست و یکم که امسال برگزار می شود، نویسندگان حوزوی ایرانی و غیر ایرانی می توانند آثار خود را که درسال 97 یا سال 2017 و 2018 منتشر شده است به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، در تشریح جزئیات فراخوان بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه گفت: طبق رسم هر ساله همایش کتاب سال حوزه برگزار می شود تا کنون ۲۰ دوره آن به صورت مستمر با هدف شناسایی افراد و ارتقاء سطح پژوهش و ... برگزار شده است.

دبیرهمایش کتاب سال حوزه افزود: در حال حاضر ۶۰ نشریه علمی پژوهشی در حوزه وجود دارد این در حالی است که قبل از انقلاب حوزه تنها یک نشریه به نام«در راه حق» داشت، این نشان از نهادینه کردن پژوهش در بین طلاب می باشد، این هدف و جهت دهی به پژوهش های آینده از مهمترین اهداف است.

وی بیان داشت: همه تلاش این است تا پژوهش ها به سمت نیازهای جامعه و نظام اسلامی حرکت کنند که از جمله آن محورها، هنر، منابع طبیعی، آسیب های اجتماعی، فضای مجازی، زن و خانواده و ... است که برای همایش اعلام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: در همایش بیست و یکم همین محورها به همراه گام دوم انقلاب اعلام شده است. در همایش بیست و یکم که امسال برگزار می شود، نویسندگان حوزوی ایرانی و غیر ایرانی می توانند آثار خود را که درسال ۹۷ یا سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸منتشر شده است به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

دبیرهمایش کتاب سال حوزه افزود: پایان نامه های دکتری که در سال ۹۷ و جدید در حوزه علوم انسانی و حوزه دین دفاع شده باشد، قابل ارسال به دبیرخانه همایش خواهد بود.

وی بیان داشت: دربخش مقالات که سومین جشنواره مقالات علمی حوزوی آن خواهد بود، بیش از هزار مقاله، ۱۲۵ مقاله منتخب از سوی نشریات در جشنواره بیستم به دبیرخانه ارسال شد و امسال همین روند ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: این جشنواره به دنبال شناسایی برترین آثار حوزوی و معرفی آن به کتابخانه مطرح و معرفی آثار به رادیو معارف و... است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: مهلت ارسال آثار همایش ۲۱ تا پایان خرداد خواهد بود در همین رابطه تا کنون بیش از ۲۰۰ اثر در دبیرخانه ثبت شده است.

وی بیان داشت: این همایش در بهمن ماه برگزار می شود و برای بررسی آثار ۱۹ گروه علمی فعالیت خواهند کرد.

46

کد خبر 1256932

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس