حضور پردازنده های سری 3000 ای‌ام‌دی در فروشگاه های اینترنتی


رسانه کلیک – پردازنده های سری 3000 ای‌ام‌دی آماده فروش در بازار جهانی شدند. با کلیک در ادامه اخبار مربوط به پرچمداران شرکت AMD همراه باشید. شرکت AMD یکی از بزرگ ترین شرکت های سازنده پردازنده مرکزی (CPU) در دنیا محسوب می شود که اخیرا با عرضه محصولات Epyc و Ryzen، سهم خود را در بازار جهانی […] نوشته حضور پردازنده های سری 3000 ای‌ام‌دی در فروشگاه...

رسانه کلیک – پردازنده های سری 3000 ای‌ام‌دی آماده فروش در بازار جهانی شدند. با کلیک در ادامه اخبار مربوط به پرچمداران شرکت AMD همراه باشید.

شرکت AMD یکی از بزرگ ترین شرکت های سازنده پردازنده مرکزی (CPU) در دنیا محسوب می شود که اخیرا با عرضه محصولات Epyc و Ryzen، سهم خود را در بازار جهانی افزایش داده است. این شرکت که به نوعی رقیب اصلی اینتل به شمار می رود، توانسته با معرفی سری جدید Ryzen نگاه ها را به سوی خود جلب کند.

اکنون پس از ماه ها انتظار، پردازنده های سری 3000 ای‌ام‌دی نظیر Ryzen 9 3800X ،Ryzen 7 3700X و Ryzen 5 3600X روانه فروشگاه های اینترنتی ترکیه و ویتنام شده اند. این پردازنده ها بر اساس معماری Zen 2 طراحی شده و دارای مشخصات باور نکردنی و بی نظیری هستند.

پردازنده ۱۶ هسته ای Ryzen 9 3800X یکی از پرچمداران شرکت AMD بوده که قادر است ۳۲ رشته را به صورت همزمان پردازش کند. فرکانس این محصول چه در فروشگاه های ترکیه و چه در فروشگاه های ویتنام بین 3.9 و 4.7 گیگاهرتز گزارش شده است. توان حرارتی (TDP) پردازنده نیز حدود ۱۲۵ وات است.

حضور پردازنده های سری 3000 ای‌ام‌دی در فروشگاه های اینترنتی

در بین محصولات موجود در فروشگاه ترکیه، نام پردازنده Ryzen 7 3700X نیز به چشم می خورد؛ پردازنده ۱۲ هسته ای که علاوه بر کار در فرکانس4.2 تا 5.0 گیگاهرتز، توانایی پردازش همزمان ۲۴ رشته را نیز دارد. سی پی یو Ryzen 5 3600X نیز یکی دیگر از محصولات موجود در این فروشگاه است که طبق اخبار منتشر شده، دارای ۸ هسته فیزیکی بوده و در فرکانس پایه 4.0 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.8 گیگاهرتز کار می کند.

نظر شما درباره پردازنده های سری 3000 ای‌ام‌دی چیست؟ آیا این پرچمداران می توانند با پردازنده های Core i9 اینتل به رقابت بپردازند؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Source: techpowerup

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق