جوان گرایی در مدیریت برای رفع مشکلات کشور ضروری است


جوان گرایی در مدیریت برای رفع مشکلات کشور ضروری است

اصفهان- ایرنا- فرماندار تیران و کرون گفت: رفع چالش و نیازهای کشور به جوان گرایی در مدیریت، بهره گیری از نظرات و توان این قشر نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، مجید حججی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان افزود: فکر و ایده جوانان در رفع مشکلات جامعه بسیار کارساز و موثر است و کشورهایی که از این توان و ظرفیت استفاده کردند توفیق و موفقیت هایی را به دست آورده اند.
وی بیان کرد: در کشور ما صحبت از جوان گرایی و بهره گیری از ظرفیت های این قشر مطرح شده اما این موضوع به معنای واقعی و به صورت کاربردی محقق نشده که باید مسئولان بیشتر به این موضوع توجه کنند.
وی بهره گیری از توان جوانان برای ایجاد اشتغال، فعالیت های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط را مهم اعلام و اضافه کرد: اگر فعالیت های اجتماعی و اقتصادی به جوانان سپرده شود برنامه های خوبی را آن ها با ایده و افکار خود رقم می زنند.
فرماندار تیران و کرون مطالبه گری را از حقوق جوانان جامعه خواند و اظهارداشت: باید بستر برای مطالبه گری و بیان درخواست های جوانان فراهم و دیدگاه و نظرات آن ها شنیده شود و نباید مانع از مطالبات و درخواست های آنان شد.
وی اضافه کرد: مطالبه گری، نقد منصفانه و مدل های صحیح رفتار اجتماعی را باید در عرصه های مختلف به کودکان و نوجوانان آموزش داد تا این که این درخواست ها و نقدها بر صحیح و کاربردی انجام شود.
حججی بر شناسایی استعدادها و جوانان نخبه شهرستان تاکید کرد و گفت: ادارات و سازمان اداری و خدماتی جوانان با استعداد شهرستان را شناسایی و نشست مشترک با آن ها برای هم افزایی و بهره گیری از توان و ظرفیت های انسانی منطقه برگزار شود.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در شهرستان تیران و کرون گفت: باید این امکانات برای استفاده مردم بکارگرفته شود و همه به ویژه جوانان از این قابلیت ها استفاده کنند.

**استعداد شناسی اهالی فرهنگ انجام می شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: استعداد شناسی و ثبت استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان تیران و کرون در سامانه جامع اطلاعات این شهرستان انجام می شود.
اقبال صالحی افزود: تاکنون با شناسایی افراد مستعد و نخبه فرهنگی و هنری نشستی برگزار شد که این روند به صورت دو ماه یک بار انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: گردهمایی و نشست های جوانان در عرصه های مختلف علاوه بر اینکه به تقویت باور و روحیه آن ها منجر خواهد شد زمینه ساز افزایش تعاملات آن ها با یکدیگر نیز می شود.

** سازمان های مردم نهاد مشارکت اجتماعی را افزایش داده است
رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در این نشست بیان کرد: تاکنون 10 سازمان مردم نهاد جوانان در این شهرستان تشکیل شد که این تشکل ها زمینه ساز افزایش مشارکت مدنی شده است.
مهدی مرادی ادامه داد: واگذاری فعالیت های به سازمان های مردم نهاد در بهبود عملکرد و اجرای برنامه با کیفیت موثر است و به خودباوری و رشد اجتماعی جامعه کمک می کند.
وی با بیان این که جداسازی معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان و احیا سازمان ملی در تحقق برنامه های این قشر جوان جامعه کارساز است، خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات این قشر نیازمند وجود دستگاه مستقل و با فرآیند سازمانی توانمند است.
تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارای 20 هزار نفر جوان دختر و پسر است.
استان اصفهان دارای بیش از یک میلیون 600 هزار نفر جوان است.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت