عبور لوله انتقال گاز از تیران هزینه طرح ها را افزایش داد


عبور لوله انتقال گاز از تیران هزینه طرح ها را افزایش داد

اصفهان- ایرنا- فرماندار تیران و کرون گفت: عبور لوله انتقال گاز از شهر تیران هزینه اجرایی طرح های شهری را به دلیل رعایت حریم و حفاظت از این خطوط افزایش می دهد.

مجید حججی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری برای اجرای طرح های عمرانی شهر باید حریم لوله گاز و نفت را رعایت کند که این موضوع تغییراتی را در طرح ها ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: وزارت نفت در خصوص هزینه هایی که به دلیل رعایت حریم لوله های گاز و نفت به شهرداری تحمیل می شود را جبران کند.
وی با بیان این که نبود پیش بینی و آینده نگری در گذشته باعث شده که این خط انتقال انرژی در نقاط مهم شهر عبور کند، ادامه داد: وجود خط انتقال لوله گاز با فشار هزار پوند در شهر تیران یک بمب لحظه ای است که بی توجهی به اصول ایمنی توسط شرکت گاز و همچنین دستگاه های خدمت رسان شهرستان به بروز حادثه منجر خواهد شد.
فرماندار تیران و کرون بیان کرد : علاوه بر خط انتقال، خط تغذیه و توزیع با فشار 250 پوند و 60 پوند از این شهر می گذرد که بی توجهی نسبت به رعایت اصول ایمنی در انتقال و یا خدمت رسانی چالش هایی را برای شهر ایجاد می کند.
فرماندار تیران و کرون بر نظارت بیشتر شرکت گاز و تامین نیازهای حفاظتی برای خطوط تاکید کرد و اظهارداشت : علاوه بر ضرورت ایمن سازی خطوط توسط شرکت گاز، سازمان های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب و شهرداری قبل از هرگونه حفاری باید با شرکت گاز هماهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: بی توجهی مردم و مدیران دستگاه های خدمات رسان به این موضوع احتمال وقوع حادثه را تهدید می کند و از این جهت باید نظارت زیادی انجام شود.
خط انتقال لوله نفت مارون و خطوط انتقال گاز ایران به صورت عرضی به بیش از 15 کیلومتر از شهر تیران می گذرد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی