کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود


کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

خرم آباد- ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سلسله با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی در جامعه گفت: باید جوانان با کتاب انس بگیرند و کتابخوانی تنها به عده ای خاص اختصاص نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عابدین گراوند روز یکشنبه در نشست کتابخانه های عمومی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: بخشداران باید در بازنگری طرح های هادی روستایی، اختصاص زمین برای ایجاد فضای کتابخانه ای را در نظر بگیرند.
گراوند با اشاره به علاقمندی جوانان به فضای مجازی و فاصله گرفتن افراد از مطالعه و کتابخوانی، افزود: با توجه به عصر تکنولوژی باید از فضای مجازی و گوشی‌های همراه نیز در جهت افزایش مطالعه و علاقه مند کردن مردم به مطالعه استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را پر کند، ادامه داد: اما می توان از فضای مجازی و ظرفیت آن به گونه ای استفاده کرد که مردم از منابع الکترونیکی و کتابخانه‌های مجازی استفاده کنند.
وی با تاکید بر پیگیری تامین اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره برداری از کتابخانه شماره 2 شهرستان، گفت: باید کتابخانه های عمومی در روستاهای با جمعیت بالا و مراکز دهستان ها نیز ایجاد شوند و لازمه تحقق این امر همکاری بخشداران با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان است.
معاون سیاسی فرمانداری سلسله گفت: اداره کتابخانه های عمومی باید از ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای افزایش کتابها و به روز بودن منابع کتابخانه ها استفاده نماید.
وی از دستگاه های عضو انجمن خواست همکاری لازم را برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره کتابخانه عمومی شهرستان داشته باشند.
شهلا حسنوند رئیس اداره کتابخانه های عمومی سلسله نیز در این نشست با اشاره به اینکه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره از 15 اردیبهشت ماه تا آخر خرداد ماه در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌ الله علیها برگزار می شود.
حسنوند با اشاره به پیش بینی ارسال کتابخانه سیار برای روستاهای فاقد کتابخانه، عنوان کرد: پیش بینی شده است در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی، با همکاری مساجد و مدیران مدارس و بخشداران از سرفصل های فرهنگی، مسابقات فرهنگی برای دانش آموزان و جوانان برگزار شود.
وی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه عمومی شهرستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 32 هزار جلد منبع به روز در تنها کتابخانه عمومی شهرستان وجود دارد.
7265/6060

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل