برنج زعفرانی، موجب سقط می شود؟


برنج زعفرانی، موجب سقط می شود؟

مصرف این گیاهان به صورت معمول و روزانه نمی‌تواند هیچ خطری برای جنین داشته باشد.

روش‌های خانگی و گیاهی برای سقط جنین از گذشته وجود داشته است. وقتی از داروهای شیمیایی خبری نبود، تمام بیماری‌ها و مشکلات با گیاهانی که دور و بر ما وجود دارند و به انها بی توجه هستیم درمان می‌شد. اما این خاصیت خوب گیاهان در حال حاضر به منبع نگرانی برای بسیاری از خانم‌ها باردار تبدیل شده است. یکی از بحث‌های داغ میان زنان باردار در مورد باید و نبایدهای غذایی در دوران بارداری است.

برنج زعفرانی، موجب سقط می شود؟
البته آنها حق دارند؛ با وجود خوراکی‌های متنوع و گوناگون و دوره نسبتا طولانی بارداری و تغییر فصل‌ها هر روز سوالات جدیدی برای مادران ایجاد می‌شود که چه چیزهایی را بخورند و کدام‌ها را نخورند. به همین دلیل به سراغ سمیه کمالیان، کارشناس تغذیه و پژوهشگر مواد غذایی برویم و از او کمک بخواهیم.کمالیان درباره نگرانی خانم‌های باردار درباره مصرف مواد غذایی مختلف می‌گوید: ما مرتب با این نوع نگرانی‌ها مواجه هستیم. به عنوان مثال برخی درباره مصرف اظهار نگرانی کرده و حتی عنوان کرده بودند که این ماده غذایی می‌تواند باعث سقط جنین شود. این حرف کاملا نادرست است و به هیچ وجه این گونه نیست. این کارشناس تغذیه ادامه می‌دهد: بسیاری از مراجعان نیز دچار یک باور غلط درباره گیاهان سقط‌ آور هستند. گیاهانی مانند زعفران، زرشک و... که در فهرست مصرف روزانه آنها وجود دارد و در پخت غذاهای مختلف یا به عنوان چاشنی از آنها استفاده می‌کنند. به همین دلیل آنها دچار سردرگمی می‌شوند که از این مواد مصرف کنند یا اینکه در طول دوران بارداری از آنها برحذر باشند.سمیه کمالیان، کارشناس تغذیه، تاکید می‌کند: واقعیت این است که مصرف این گیاهان به صورت معمول و روزانه آنها نمی‌تواند هیچ خطری برای جنین داشته باشد. مادران باردار باید توجه داشته باشند که نیازی به قطع مصرف این خوراکی‌ها نیست. در حقیقت برای اینکه این گیاهان بتوانند قدرت خود را در سقط جنین نشان دهند باید به صورت ویژه‌ای مصرف شوند.

برنج زعفرانی، موجب سقط می شود؟
این مواد در صورتی باعث سقط جنین می‌شوند که به مقدار بسیار زیاد و در دوره‌های متناوب مصرف شوند. برای نمونه از زعفران باید سه بار در روز و هر بار یک یا دو لیوان زعفران آب شده خورد، نه این که صرفا از این مواد به عنوان چاشنی در غذاها استفاده کنیم. چنین میزان مصرفی نیز هرگز به صورت اتفاقی ایجاد نمی‌شود و نگرانی در این زمینه بی‌مورد است.خانم ها در طی دوران حاملگی ممکن است دچار یبوست شوند، زیرا جنینی که در بدن انها رو به رشد است به دستگاه گوارششان فشار وارد می‌کند و روند هضم در این دوران آهسته است.مصرف زعفران در دوران بارداری می‌تواند بهترین دوست شما باشد چرا که به روند هضم کمک می‌کند. در دستگاه گوارش یک پوشش محافظتی ایجاد می‌کند و سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد و منجر به هضم بهتر غذا و درمان یبوست می‌شود.همانطور که نوزاد در رحم مادر رشد می‌کند عضلات و استخوان های مادر نیز تغییر می‌کنند و با رشد کودک رشد می‌کنند.این باعث ایجاد گرفتگی و درد در مفاصل و معده می‌شود، زعفران می‌تواند به عنوان مسکن طبیعی عمل کند.اداب و رسوم غذایی می‌تواند بر سیستم قلبی عروقی مادر تاثیر بگذارد، همان‌طور که کالری و چربی زیادی مصرف می‌کنید، سلامت قلب شما‌ نیز به خطر می‌افتد.کروستین، پتاسیم و آنتی اکسیدان موجود در زعفران مادر و کودکش را از بیماری های قلبی محافظت می‌کند.

درمان کم خونی و تقویت رشد موها با زعفران در دوران بارداری
خانم ها در دوران بارداری معمولا دچار کم خونی می‌شوند، توصیه می‌شود که غذاهای غنی از آهن مصرف کنند، زعفران‌ نیز منبع غنی از آهن است.نوسانات هورمونی بر رشد موها تاثیر می‌گذارد و ممکن است باعث ریزش مو در این مرحله از زندگی مادر شود، که زعفران منجر به افزایش رشد موها می‌شود.

رفع اختلالات خواب، پوستی و الرژی ها در دوران بارداری
خانم ها معمولا در این‌ دوران دچار اختلالاتی در خواب می‌شوند. مصرف چای زعفران خواب را تقویت می‌کند و به علت خواص آرام بخشی که دارد، منجر به ایجاد آرامش در آن ها می‌شود.به علت نوسانات هورمونی خانم ها در این دوران ممکن است دچار مشکلات پوستی شوند، مصرف زعفران در بارداری از ایجاد مشکلات پوستی در خانم های باردار جلوگیری می‌کند.خانم های باردار به آلرژی و عفونت بیشتر حساس می‌شوند که این به خاطر مصونیت سیستم ایمنی است.استفاده از زعفران به همراه شیر حساسیت و الرژِی را کاهش می‌دهد، هم‌چنین اگر تب داشته باشند استفاده از زعفران منجر به کاهش دمای بدن می‌شود.هورمون ها مسئول ایجاد لثه در دوران بارداری هستند.‌مسواک زدن در این دوران ممکن است با درد همراه باشد.می‌توان زعفران را به صورت پودر درآورده و استفاده کرد.این می‌تواند درد و حساسیت را کاهش دهد و این امکان را دهد که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنیم.

عناصر مفید موجود در زعفران در دوران بارداری
زعفران غنی از پتاسیم است. پتاسیم از کلیه و قلب محافظت می‌کند.مطالعات نشان داده است افرادی که از غذاهای حاوی پتاسیم استفاده می‌کنند بافت عضلانی را کاهش و تراکم استخوان را افزایش می‌دهند.زنان باردار در خطر کمبود کلسیم در بدن و استخوان ها هستند که منجر به کاهش تراکم، ضعیف و شکننده شدن استخوان می‌شود.هم چنین از دست دادن کلسیم موجب پوسیدگی دندان ها می‌شود.با مصرف زعفران در بارداری می‌توان سلامتی استخوان ها و دندان های خود را در این دوران تضمین کنید.زعفران هم‌چنین غنی از نیاسین، تیامین، اسیدفولیک، ریبوفلاوین و ویتامین A و C است.

با دکتر خود مشورت کنید
در دوران بارداری باید با متخصص زنان و زایمان دائما در ارتباط باشید.بنابراین اگر پزشک شما مصرف زعفران در بارداری را برای شما خطرناک بداند باید از مصرف آن‌ اجتناب کنید.

برنج زعفرانی، موجب سقط می شود؟
مصرف زعفران به همراه شیر
رشد جنین پس از ماه پنجم حاملگی، با مصرف چندین رشته زعفران‌ با شیر بهبود می‌یابد، این عمل باعث جذب بهتر کلسیم می‌شود.می‌توان بادام و پسته را هم به آن اضافه کرده تا تبدیل به نوشیدنی مقوی و مغذی شود.

برنج زعفرانی، موجب سقط می شود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها