400 هزار نفر در مناطق حاشیه نشین تبریز زندگی می‌کنند


400 هزار نفر در مناطق حاشیه نشین تبریز زندگی می‌کنند

مهر نوشت: شهردار تبریز با اشاره به معضل حاشیه نشینی در تبریز گفت: 400 هزار نفر در مناطق حاشیه نشین تبریز زندگی می‌کنند.

ایرج شهین باهر صبح امروز یک شنبه در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که در عمارت ساعت شهرداری این کلانشهر برگزار شد افزود: ساخت و ساز غیرمجاز و وجود مناطق حاشیه نشین، از حدود ۶۰ سال پیش پدید آمده و هم اکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تبریز دومین شهری است که حاشیه نشین و بافت فرسوده دارد، افزود: شهرداری وظیفه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را دارد اما باید بررسی شود که چرا ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌شود؟ این نوع ساخت و سازها شبانه انجام می‌شود و باید با سازندگان آنکه اصلی ترین عامل ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز هستند، برخورد جدی شود نه اینکه مورد حمایت باشند و انشعابات به آنها تعلق بگیرد.

وی گفت: شهرداری تبریز بیش از یک سال است که برای احداث مسکن با همکاری شرکت‌های وابسته به شهرداری، اعلام آمادگی کرده است.

شهردار تبریز گفت: طبق دستور رئیس جمهور باید اماکن دولتی برای بحث بازآفرینی در اختیار قرار داده شود اما هنوز یک متر هم به ما زمین نداده‌اند.

وی افزود: شورای شهر باید دستگاه‌های متولی را آگاه کند که در این حوزه وظایفی دارند. با طرح اخیر ریاست جمهوری، دستگاه‌های مختلف باید زمین‌های خود را برای بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری قرار دهند. دستگاه‌های متولی باید کمک کنند تا در آغاز کار حداقل چهار هزار مسکن برای انتقال حاشیه نشینان به این مساکن احداث شود.

۴۶

کد خبر 1256600

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس