خدمات حین کوچ به عشایر سلماس ارائه می شود


خدمات حین کوچ به عشایر سلماس ارائه می شود

ارومیه- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سلماس با تاکید بر لزوم اجرای دقیق طرح تعادل دام و مرتع، گفت: امسال در ییلاق های ساری چیچک، خدرشه، زیارت، اورت، سرهلان و سایر ییلاق های این شهرستان خدمات حین کوچ ارائه می شود.

«عباس محمدزاده گلعذانی» روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ساماندهی کوچ سلماس افزود: در اتراقگاه ها به منظور تامین نیازهای عشایر و تسهیل در امر کوچ با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره امور عشایر سلماس زیرساخت ها و تاسیسات لازم و مناسب در مسیر کوچ فراهم شده است.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم در جهت تسهیل تردد و تامین امنیت و امکانات بهداشتی و درمانی عشایر در هنگام کوچ به مناطق ییلاقی نیز اندیشیده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سلماس گفت: عشایر در تامین برخی مایحتاج ضروری جامعه مانند گوشت، پشم و لبنیات نقش ویژه دارند و باید از این قشر حمایت جدی شود.
محمدزاده افزود: رعایت تقویم کوچ، اصول کوچ ایمن به خصوص در شب و در زمان عبور از مسیر جاده های بین شهری، رعایت مسائل بهداشتی در مسیر کوچ و نیز در ییلاق ها مانند احداث سرویس بهداشتی از جمله مواردی است که دستگاه های اجرایی باید در این راستا به عشایر در زمان کوچ یاری کنند.
وی ادامه داد: پس از گذشت 45 روز از حضور عشایر استان در محل میان بند، کوچ اصلی آنان از 15 تا اواخر خرداد آغاز می شود.
به گزارش ایرنا 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
8137/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی