آیین تحویل شش هزارمین واحد شهری و روستایی مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول با حضور مهندس محمد سعید کیا رییس بنیاد مستضعفان، جمعی از معاونان و مسوولان منطقه استان خراسان رضوی در شهر جدید گلبهار مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان بر اساس آخرین آمار‌ها در سطح ۳۱ استان کشور ۱۴۲۰۰ خانواده داری ۲ فرزند معلول به بالا شناسایی شده است و بنیاد علوی بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور جهت کمک به تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن و تحت پوشش سازمان بهزیستی، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده است.

ساخت 14200 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در کشورساخت 14200 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در کشوربر اساس این تفاهم نامه مقرر شد ۷۷۰۰ خانوار شهری و ۶۵۰۰ خانوار روستایی تحت پوشش این طرح حمایتی قرار گیرند که بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان سال آینده، ۱۴۲۰۰ واحد تکمیل و در اختیار خانواده‌های دارای دو فرزند معلول به بالا قرار خواهد گرفت؛ بنابراین گزارش مهندس محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در این آیین گفتگو با خبرنگاران توضیح داد: طی تفاهم نامه منعقد شده این پروژه از سال ۹۴ آغاز به کار کرده و تا کنون حدود ۷۶ درصد در کل کشور پیشرفت فیزیکی داشته است. وی افزود: پس از تکمیل ۳۰۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۳۰۰۰ واحد مسکونی در بافت روستایی با حضور مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان ملی زمین مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، شش هزارمین واحد مسکونی خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در شهر جدید گلبهار واقع در مشهد مقدس تقدیم این عزیزان شد.

ساخت 14200 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در کشورسعیدی کیا گفت:کل حجم سرمایه گذاری در این پروژه پنج جانبه مبلغی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان و به صورت بلاعوض خواهد بود که سهم بنیاد مستضعفان از این رقم تا پایان پروژه حدود ۱۸۵ میلیارد تومان برآورد شده که تا کنون ۱۰۶ میلیارد آن تامین و پرداخت شده است.
سعیدی کیا در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد علوی علاوه بر پروژه اعطای مسکن به خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول در این منطقه طرح حمایت از مادران باردار و شیرده مناطق کم برخوردار با عنوان مهر مام و همچنین طرح حمایتی ارتقای تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم و حمایت از خانواده‌های پر نوزاد را با هدف کمک به محرومیت زدایی اجرا خواهد کرد.

ساخت 14200 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در کشورساخت 14200 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول در کشور