بازهم نظرات موافقان و مخالفان استانی شدن انتخابات روی آنتن زنده


بازهم نظرات موافقان و مخالفان استانی شدن انتخابات روی آنتن زنده

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در گفتگوی ویژه خبری شنبه 14 اردیبهشت، نماینده موافق و مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس، در این خصوص به بحث و گفتگو پرداختند.

سیدحسین نقوی حسینی، مخالف و عبدلله رضیان، موافق طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی ویژه خبری شنبه ۱۴ اردیبهشت، در خصوص فواید و مضرات این طرح به بحث و گفتگو پرداختند.

در ابتدای برنامه، نقوی حسینی ضمن اشاره به اهمیت بالای انتخابات در کشور گفت: انتخابات یکی از مصداق‌های مردم سالاری دینی در کشور ماست و حضور باشکوه مردم را به نمایش می‌گذارد. یکی از پرشورترین، آزادترین و سالم‌ترین انتخابات‌های دنیا در ایران برگزار می‌شود که با حضور اکثریت ۷۰ درصدی مردم همراه است.

وی ادامه داد: ما هر طرحی تصویب میکنیم باید این پشتوانه را تقویت کنیم؛ بنابراین ما باید طرح‌هایی تصویب کنیم که تمام مردم در صحنه حاضر شوند.

نقوی حسینی در خصوص انتخابات در کشورهای غربی گفت: در نظام‌های غربی، نخبه‌ها توسط نخبه‌ها و احزاب توسط احزاب انتخاب می‌شوند و مردم هم مشارکتی چندانی ندارند؛ من در اروپا که بودم زمان برگزاری انتخابات تبلیغات زیادی شد که همه مردم از احزاب آگاه بودند، ولی در برای حضور در انتخابات فقط ۳۲ درصد از مردم پای صندوق‌ها حاضر شدند که از این لحاظ، موضوع مشارکت در کشورمان نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است.

وی همچنین در خصوص نگاه موافقان طرح گفت: دوستان موافق یک امتیاز مهم برای این طرح مطرح می‌کنند و آن این است که طرح استانی شدن باعث ارتقا سطح نمایندگان و نگاه ملی آن‌ها می‌شود که من این طرح را اصلا قبول ندارم و به نظرم این یک طرح شهرستانی است. ما باید انتخابات را استانی کنیم، مثلا بگوییم شهر تهران ۳۵ نماینده دارد و مردم تهران باید به ۳۵ نفر رای بدهند.

نقوی همچنین ذکر کرد: این طرح ما را درگیر موضع انتخابی می‌کند و نماینده را از تعهد به مردم جدا می‌کند. اگر ما یک طرح انتخابات استانی می‌آوردیم و محلی را حذف می‌کردیم و به تعداد کرسی‌های هر استان درخواست رای می‌کردیم می‌توانستیم بگوییم انتخابات استانی است.

64231
کد خبر 1256503

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟