دشمن با فضای مجازی قصد ایجاد شکاف بین ملت را دارد


دشمن با فضای مجازی قصد ایجاد شکاف بین ملت را دارد

رشت - ایرنا - امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رضوانشهر گفت: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی در صدد ایجاد شکاف بین ملت است و باید مردم را از خطرات این محیط آگاه سازیم.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا حجت الاسلام لطف الله عبدالهی در جلسه شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر گفت: زیر سئوال بردن مقدسات، ارزش‌ها، بزرگ جلوه دادن مشکلات جامعه از جمله اقداماتی است که عوامل دشمن از طریق فضای مجازی آن را دنبال می کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر ادامه داد: مسئولانی که کارشان نظارت و بررسی وضعیت فضای مجازی و فعالیت شبکه‌های اجتماعی است باید در این خصوص که موضوع فراگیر و با اهمیتی است، حساسیت جدی‌ تری داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در چارچوب مقررات روشن و قانونمند باشد، قطعاً از بسیاری آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می‌شود.
فرماندار رضوانشهر هم ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی در سطح جامعه گفت: در خصوص هنجارشکنی بعضی افراد در فضای مجازی نباید سکوت کرد و برابر قانون باید برخورد های لازم با این افراد بعمل بیاید.
محمدمهدی مظفری افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر، ضمن بررسی توانمندی های این شهرستان در زمینه فضای رسانه ای، باید نسبت به راه اندازی یک شبکه فعال رسانه ای قوی و فراگیر که مورد اعتماد و اطمینان اکثریت باشد، اقدام کند.
فرماندار رضوانشهر همچنین در زمینه تهیه و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در این شهرستان گفت: در این راستا باید از ظرفیت افراد اهل علم و متخصص استفاده شود و اجازه ندهیم عده ای خاص این فضا را برای مخاطبان نا امن کنند.
همچنین فرمانده سپاه رضوانشهر در این جلسه ضمن تأکید بر ارائه بسته های آموزشی برای مخاطبان فضای مجازی از سوی دستگاه های فرهنگی گفت: اولویت اول ما در زمینه ارائه آموزش های لازم، مدارس هستند.
سرهنگ سیداکبر قاسمی افزود: دشمن امروز با تمام توان و با تنوع بخشی به مطالب و موضوعات، نسل جدید جامعه ما را از طریق فضای مجازی مورد هدف و هجمه قرار داده است.
پیش از آغاز جلسه مجیدشافعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر، گزارشی از پیگیری های بعمل آمده نسبت به مصوبات جلسات گذشته ارائه کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7293 / 2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق