رئیس آموزش و پرورش سمنان: 60 درصد مدارس تخریبی و فرسوده است


رئیس آموزش و پرورش سمنان: 60 درصد مدارس تخریبی و فرسوده است

سمنان- ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: از مجموع 210 واحد آموزشی این شهرستان 30 درصد تخریبی و 30 درصد نیازمند بازسازی است.

به گزارش ایرنا، فیض الله خلیلی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در سالن هلال احمر سمنان افزود: 60 درصد واحدهای آموزشی شهرستان سمنان تخریبی و فرسوده است که رفع این چالش نیازمند عزم جدی مسئولان و خیران مدرسه ساز است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 37 هزار دانش آموز در شهرستان سمنان تحصیل می کنند که با توجه به مهاجرپذیری سمنان، ساخت مدارس جدید اجتناب ناپذیر است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان ادامه داد: معلمان سمنان با فعالیت در کار خیر و اجرای طرح کسر بخشی از حقوق در ساخت مدرسه سازی هم مشارکت دارند و مدرسه 12 کلاسه پیامبر اعظم (ص) شهر سمنان با تلاش و کمک این فرهنگیان در سال گذشته به بهره برداری رسید.
خلیلی اضافه کرد: این معلمان خیّر براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است 13 مدرسه دیگر هم در مرکز استان بسازند که اقدام مقدس این فرهیختگان در تاریخ ثبت خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته مدرسه 12 کلاسه خیّرساز محمد رسول الله (ص) و چند طرح دیگر آموزشی با تلاش خیران در مرکز استان بهره برداری شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: با تلاش خیّران، اقدام خداپسندانه مدرسه سازی در سمنان با قدرت ادامه می یابد و برای نوسازی مکان های آموزشی این شهرستان با تلاش خیّران ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس دارد، 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم در این استان فعال هستند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
در این آیین جمعی از مدیران و فرهنگیان شهرستان سمنان حضور داشتند.
7339/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!