فعالان فرهنگی روستا و عشایر هرمزگان فنون کارآفرینی را فرا گرفتند


فعالان فرهنگی روستا و عشایر هرمزگان فنون کارآفرینی را فرا گرفتند

در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و تلاش در جهت تحقق شعار سال، فعالان فرهنگی روستا و عشایر استان هرمزگان با حضور در دوره آموزشی، با فنون کارآفرینی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مقام معظم رهبری با درایت و تیزبینی طی 10 سال اخیر، سال ها را به یکی از موضوعات مرتبط با حوزه اقتصاد نامگذاری کرده اند با این هدف که همه ارکان جامعه به این سمت و سوی تحقق اقتصاد مقاومتی گرایش پیدا کند.

«مهارت آموزی»، «کارآفرینی»، «اشتغالزایی» و «رونق تولید» از کلیدواژه های مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند که سلسله وار به هم متصل می باشند و ضرورت دارد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی به همه این کلیدواژه ها توجه و پرداخته شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عملیاتی کردن فرامین رهبر انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی، دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر را مامور کرده است تا دوره های آموزشی کارآفرینی ویژه روستائیان و عشایر را برگزار کند.

این دبیرخانه برای تحقق این مهم از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره گرفته است و دوره آموزشی روستائیان و عشایر منطقه جنوب کشور(استان های بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان) را با محوریت هرمزگان برگزار کرد.

حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در آیین اختتامیه این دوره تلاش درجهت عملیاتی کردن اوامر رهبری را از وظایف کانون های مساجد دانست و گفت: یکی از رسالت های مهم کانون ها، برنامه ریزی و حرکت در مسیر گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه روستا از دیرباز کانون تولید بوده است، افزود: امروز دشمن از همه ظرفیت ها برای ضربه زدن به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره گرفته است و برای رسیدن به اهداف شوم خود از ابزار روز استفاده می کند.

فعالان فرهنگی روستا و عشایر هرمزگان فنون کارآفرینی را فرا گرفتند

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: تولید سریال های تلویزیونی و کلیپ های جذاب و پخش آن از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی برای ترویج روحیه ناامیدی در بین مردم کشورمان به ویژه نسل جوان یکی از روش های دشمن است.

وی براهتمام جدی کانون های فرهنگی هنری بر تولید برنامه های بامحتوای امید بخش و نشاط آفرین در جهت ترغیب آحاد مردم بخصوص جوانان تاکید کرد و گفت: شناسایی روش های توطئه ای دشمن و برنامه ریزی جهت خنثی کردن آن از رسالت های کلیدی کانون هاست.

پهلوانی از فعالان فرهنگی و مدیران کانون های فرهنگی هنری خواست با توجه به ظرفیت نیروی انسانی در اختیار، در گام نخست نسبت به تولیدات فرهنگی مورد نیاز محله و یا روستای خود و سپس شهرستان، استان و حتی کشور اقدام کنند.

وی با اذعان به اینکه در حوزه تولید نرم افزار ازجمله اپلیکشن، مونشن گرافی، کلیپ، تیرز و ... فضا برای کار وجود دارد، افزود: ورود کانون ها در این حوزه می تواند علاوه بر ایجاد شغل برای اعضا، موجب درآمدزایی برای کانون نیز می شود.

فعالان فرهنگی روستا و عشایر هرمزگان فنون کارآفرینی را فرا گرفتند

این مقام مسئول فرهنگ سازی در رابطه با کار و تلاش را گام دوم کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت عملیاتی کردن اقصاد مقاومتی و رونق تولید دانست و عنوان کرد: دشمن به دنبال بهره برداری از وضعیت اقتصادی کنونی و بیکاری جوانان در جهت ضربه زدن به نظام است و کانون ها باید ابتدا فرهنگ کار را به درستی معنا و تبیین کنند.

پهلوانی با ذکر این نکته که کار تنها به پشت میزنشینی اطلاق نمی شود، افزود: کانون ها باید ابتدا پتانسیل و ظرفیت های موجود برای اشتغال در محله و روستای خود را شناسایی و سپس با استفاده از مربیان مجرب آن حوزه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط کنند و سپس جوانان را به کارآفرینی و ایجاد اشتغال ترغیب سازند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: همان ظور که معظم له فرمودند همه افراد جامعه به ویژه جوانان متعهد و انقلابی کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در مباحث مرتبط به فعالیت های فرهنگی و هنری به ویژه فرهنگ سازی شعار سال و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی آرایش جنگی به خود بگیرند.

در این دوره، « علی عارف » از اعضای گروه های جهادی، « شادزی » از کارآفرینان موفق و « یاسر یحیی زاده » مدیر کانون فرهنگی هنری روستای بازیاری در رابطه با کارآفرینی، تولید و بازاریابی و فروش محصولات کارگاه های آموزشی برگزار کردند.

ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، دهیاران و فعالان عرصه تولید مناطق روستایی و عشایری ازجمله مخاطبان این دوره آموزشی کارآفرینی بودند.

همایش، نشست های تخصصی، گعده ها، تبادل تجربه بین فعالان فرهنگی تولیدی و اقتصادی روستاها در زمینه رونق بخشی به تولید، معرفی طرح ها و پروژه های موفق روستایی و بیان چگونگی بازاریابی و عرضه تولیدات و محصولات روستایی از دیگر بخش های این برنامه بود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر